Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '10

 
Kategori
Şiir
 

Benim Nazlı Ceylanım (güzel Kıbrıs'ımıza))

(Güzel Kıbrıs'ımıza, doğum günü sebebiyle...)

Kıbrıs’ım,
Benim nazlı ceylanım,
Mahzun yıldızım!

Bu gün yeryüzünde
Kimsem olmasa da benim
Ne bir kardeş
Ne bir dost
Ne bir hısım!

Benim dostum yirmi Temmuz
On beş kasım!

Dünya cehennem olsa da bana
Seni bırakmam Annan`a!

Senin sevdanla yanık
Başı dumanlı dağlarım
Sen gülersen gülerim
Ağlarsan, ağlarım!

Benim namusumdur
Her karış toprağın
Her çakıl taşın!
Seninle yüreği gürp gürp atar
Isparta`nın.. Elazığ`ın..
Maraş`ın...

Benim için
Ağrı da bir
Girne de!

Senin burnun kanasa
Benim başım ağrır Edirne`de!

********

Ben,
Tanrı Dağları,
Allahuekber,
Ve Çanakkale kadar
Beşparmak Dağları’nda da yatarım!

Şerha şerha çalkalanır kıyında
Toprağında damar damar atarım!

Mavi yakamozlar kaynaşsın
Kınalı kuzular oynaşsın
Gelincikler açsın diye
Bahçelerinde
Al kanımla yoğurmuşum toprağını!

Kim demiş Kıbrıs bize yük?
Bu sevda büyük!
Sen rahat uyu toprağında
Cennet mekan
Fazıl Küçük!...

Yeryüzünde
Bozkurt kadar cesur,
Gökyüzünde
Kartallar kadar hürdüm!

Ben ki,
Türkmen`im, Çerkez`im, Kırgız`ım…
Kürdüm...
Hele dadaşım…

Gün oldu ezildim
Sarı çöllerde kan tükürdüm
Yine bulutlardan inmedi başım!

Ey benim Denkdaş`ım!
Bütün şarkılar biter
Bu destan bitmez,
Bu bayrak inmez göklerden

Ölüm yağdırsa bulutlar
Kan fışkırsa da yerden!

********

Sen,
Ufkumda öylece süzülürken
Mor salkımlı bağlar gibi

Bir hüzün var içimde bu gün
Bastırır yüreğime dağlar gibi
Ve bir ses, uzaklarda
Hıçkırır gibi
Ağlar gibi!...

Hanidir nazlı kuğular kıyılarında?
Derin yaralar almışım yüreğime
Ecelime koşarım yar gibi!

Bugün yeryüzünde
Kimsem yoktur benim
Ne bir kardeş,
Ne bir dost
Ne bir hısım!

Benim başımda çuval var!
Susamış develer gibi
Irmağıma gölüme saldıranlar

Ve bir sürü canavar!
Yer beni kısım kısım!

Yirmi birinci yüzyıldan geçerken
Benim nazlı ceylanım
Yalnız yıldızım
Ey benim yavru Vatan`ım
Kıbrıs’ım!

Benim dostum yirmi Temmuz
On beş kasım!

15 Kasım 2005/beldibi/Kemer

yitikozan

 
Toplam blog
: 39
: 445
Kayıt tarihi
: 19.10.10
 
 

Ben Durmuş Kaya... Mahlasım "yitikozan". . "Güzel bakan güzel görür" diye düşünüyorum. Şiiri, güz..