Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '11

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Benim öğretmenim çiçeklerden bir demettir

Azimle, kanla, irfanla kuruldu Cumhuriyet.

Dört bir yana yapıldı taş duvarlı okullar.

Okur-yazar çavuşları milletimin, oldular Eğitmen.

Benim öğretmenim Eğitmen; eğitendir benim öğretmenim...

***               ***               ***

Vatan dara düşende, tebeşir tutan el silah tuttu.

Kanat gerdi öğretmenim vatana geceli, gündüzlü.

Hiç sönmeyen meşaledir benim öğretmenim.

Yılmadan, usanmadan, yorulmadan çalışandır benim öğretmenim.

***               ***              ***

Mendil olur siler gözyaşımı benim öğretmenim.

Öksüzlüğümü, yetimliğimi unutturur bana.

Anne olur, baba olur bana; benim öğretmenim.

Bir ulvi el, ışık saçan göz olur benim öğretmenim.

***               ***               ***

Açılır sınıfımın kapısı, görünür ilkeli insanı yurdumun.

Tahta dillenir, sıralar yeni nesillere bırakılır.

Bir kutsal nöbettir, öğretmenden öğretmene devredilir.

Coşkun bir pınardır benim öğretmenim, taa okyanuslara akan.

***               ***               ***

Molla Gürani'den, Fatih'ten, Başöğretmen Atatürk'ten ilham alır,

Birikimi tarihtir, kültürdür benim öğretmenimin.

İnsanlığa seslenen hoş bir sedadır günaydınları.

Uzun ince bir yolda yürüyen, bir erdemdir benim öğretmenim.

***               ***               ***

Yıkılmış taş duvarlar altında kalır benim öğretmenim.

Dünyanın bütün çiçekleri yığılır başına; akar sel olur gözyaşları.

Depremlere kurban gider de, beş parasız; Erzincan'da, Sakarya'da, Van'da...

Unutulmazlar, Sıdıka Avarlar gibi yüreklerde kalır aziz hatıraları...

***               ***               ***

Bir işsizler ordusu şimdilerde benim öğretmenim.

Kimi maaşlı, kimi ücretli, kimi sözleşmeli; kırık kalpli, idealler yolcusu...

Yunus Emre misalince ne ilk sahipleri ne de son sahipleri dünyalıkların.

Sevgi insanıdır benim öğretmenim, yurdumun taşında, toprağında yankılanır sesi.

***               ***               ***

Bir bakmışsın ağlamış benim öğretmenim, ben ağlamışsam!..

O gülmüştür; eğer ben de gülmüşsem...

Başarmışsam; sevincimden bir tebessümdür benim öğretmenim.

Demet demet çiçektir Anadolu'nun dört bir yanından, benim öğretmenim!..

 

 

 
Toplam blog
: 323
: 2029
Kayıt tarihi
: 04.09.06
 
 

Yaşanan her hayat en iyi hayattır; yeter ki içinde kötülük olmasın!.. ..