Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '16

 
Kategori
Doğal Tedaviler
 

Benim Sihirli Ecza Dolabım

Benim Sihirli Ecza Dolabım
 

Aman babam duymasın… Eski eczacılardan o, hani ilaç yapanlardan… Okursa kızar bana, kocakarı reçeteleri bunlar, diye :))) 

 

ZEYTİNYAĞI - LİMON

Sızma zeytinyağı, içine biraz limon, pul biber, kekik ve sıcacık ekmek….. Favori kahvaltım, hem de çocukluğumdan beri. Meğer sızma zeytinyağı en güçlü antioksidanlardanmış, limon da yediklerimizi alkali yapmaya yarıyormuş. Gençlik iksiri gibi....

 

KAHVE TELVESİ

Müthiş bir peeling, hem yüz hem vücut için. Selülit mi, o ne ki…..

 

YAŞ MAYA

İçine birazcık süt ile hazırlanan bir maske. Bu da lifting için sihirli formül....

 

ELMA RENDESİ

Üniversitede 180 dakikaydı bizim derslerimiz, düşünebiliyor musunuz? Hadi mimari proje falan neyse, keyifli, sohbetli geçiyordu. Ama ya mimarlık tarihi, sanat tarihi!!! aman aman, dinle dinle bitmez. Sıkıntıdan ergenlik sivilcelerimi yolup, bütün yüzümü yara izi içinde bırakmıştım. Zavallı annem derdime çare ararken biri önermiş, elma rendesi sürsün, diye. O gün bugündür kullanırım. Yüzümde ne yara lekesi, ne güneş lekesi, eser yok artık….

 

GÜLSUYU

İçine biraz gliserin, limon ve bal katılarak hazırlanan tonik. Bu da babaannemin reçetesi.

 

ZENCEFİL - BAL - LİMON

Bir kavanoz balı, içine taze zencefil ve bir tane de limonu kabukları ile doğrayıp buzdolabında bekletiyorum. Bu da bağışıklık sistemini güçlendirme iksiri...

 

İNGİLİZ KARBONATI

Boğazım mı şişti, diş etlerim mi kanıyor, dişlerim biraz sarardı mı? Çözümüm bu beyaz sihirli tozda.

 

 

Eczaneden aldıklarım da var tabii, ecza dolabımın vazgeçilmezleri :

 

ARNICA

Montana çiçeği ekstresinden yapılan bir krem. Morluk ve ödem için birebir, bebeklere bile kullanabilir.

 

ALOE VERA

Aloe Vera bitkisinin özü, yanıklar için.

 

VICKS

Soğuk algınlığı, öksürük zamanlarında gece yatmadan önce ayak altına sürüp, üzerine bir de çorap giyip uyuyoruz, sabaha bir şey kalmıyor.

 

ASPİRİN

Bahçelerde oynayan çocuklardık ya biz. İşte ben o zamanlarda akasya ağacının çiçeklerini yerdim. Evet yerdim, yanlış okumadınız :)) Annem çıldırırdı, babam boşver yesin, salisilik asit, bir şey olmaz, derdi.  Salisilik asit içeren söğüt ağacının yaprağı, kabuğu, Hipokrat reçetelerinde var, eski Mısır ve Sümer kayıtlarında var. Tabii ki fazlasının toksik etki yaptığı kanıtlandığı için doktor kontrolünde kullanmak gerekli. Babamın da bu reçetelere karşı çıkma nedeni bu aslında. Elbette bir çok ilaç, doğal içeriklerle hazırlanıyor ama çok ince hesap ve formüllerle. Evde hazırlanan reçetelerde dozaj ayarlayamama riski çok yüksek.

Ben başım ağrıdığında bebek aspirini alıyorum, cildimde sivilce çıkarsa da suda eritip yüzüme sürüyorum, o kadar..

 

BEPANTHEN MERHEM

Üzerine yazacak bir şey yok, bir de güzel koksa…

 

 

Kilo korumak ve vücut güzelleştirmek için bir iksir yok. Günde iki öğün yiyorum, bir de yoga yapıyorum.

 

Aman sakın bunları bir öneri olarak almayın, doktorunuza danışmadan uygulamaya kalkışmayın. Her bünye birbirinden farklıdır, birine iyi gelen, diğerini kötü etkileyebilir. 

 

Ben sadece iki şey önerebilirim. Birincisi vücudunuzun sesini dinleyin. Eğer o sesi dinlerseniz, onu duymayı öğrendiğinizde, size neye ihtiyacı olduğunu söyleyecektir. İkincisi de ‘DENGE HER ŞEYDİR.’ Hani derler ya ‘’Her şeyin azı karar, çoğu zarar.’’ İşte aynen öyle. 

 

Her şeyin fazlası zarar!!!

 

Aşk’la

 

G

 
Toplam blog
: 47
: 511
Kayıt tarihi
: 21.03.16
 
 

Bir anne... Bir mimar... Bir kadın...   ..