Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '08

 
Kategori
Kedi Psikolojisi
 

Benim yüzümden kötü yola düştü

Benim yüzümden kötü yola düştü
 

www.siyamkedi.com


Yeni evli arkadaşlarımın çocuğu olunca, kedi bebeği kıskanmaya, onlar da kediye yeni bir bakıcı aramaya başlamış.

Telefon ettiler durumu anlattılar.

Yüzü yumuşak olanın şalvarının ağsı kurumazmış ya; benimkisi o hesap.

“Bakarım” dedim..

Kedilerin insanları gibi olduğundan, dişilerinin ve erkeklerinin bulunduğundan, mart aylarında sokaktan gelen çığlıklardan haberim yok o zaman...( Cahillik)

Nerede bakacaksam kediye?

Kendime ait bir evim, hatta hiç evim yok, otelde kalıyorum.

Kaldığımız otel mezarlığın karşısında, cünup yatarsan çarpılma tehlikesi çok yüksek .Önce boy aptesti alacaksın, niyetlenip uyuyacaksın...

Kedi gelmeden yerini hazırlayayım dedim...

En kibar halimle, durumu dramatize ederek, otel sahibine anlattım

Bugünkü gibi aklımda, gözleri fal taşı gibi açıldı adamın... Uzun bir konuşma yaptı..Cümlesinin sonunu “olur muymuş öyle şey?” Diye bitirdi...

Olmaz tabi de....(!) Benimkisi iyi niyet..

Bana asılan, fakat yüz vermediğim, telefon ettiğinde görmezden geldiğim bir kızcağız vardı o zamanlar...İnsan sıkışınca başkasının sevgisini gözünü kırpmadan suiistimal ediyor işte....

Aradım, girişti, gelişmeydi, sonuçtu derken, utandım kediden bahsedemedim.

Akşam buluştuk.

Sıkılarak yazıyorum arabada elle taciz etti beni, kedi için katlandım, sesimi bile çıkartmadım...

Onun aklı başka yerlerdeyken... Konuşmaya başladım.

Hani sen hayvanları sevmeyen insanları sevemez derdin ya hep”...( Kızın böyle bir şey söylediği yokta)... “ Küçük, yalnız bir kedicik var”..

Göz ucuyla baktım, kız sutyenin kopçaları ile uğraşıyor...

Ona bakan ailenin bir bebekleri dünyaya geldi, küçük kedicik bebeği kıskanıyormuş, kediyi bana vermek istiyorlar alsam bakar mısın?

O kızcağız dediğim karı, ne dese beğenirsiniz?

So.arım kedisine ya gel burayaaaaaa!!”

O gece mezarlığın karşısındaki otelde, çarpılmayayım diye yıkandım yattım...

Ertesi sabah ilk iş kediyi getirecek olan arkadaşımı aramak oldu... Cesaretimi toplayıp “bakamayacağım” diyeceğim

Aradım...

Daha ağzımı açamadan “ yola çıktık sana geliyoruz” dedi..

Yaklaşık iki saat sonra geldiler..İş yerinde buluştuk..

Ben sadece kedi gelecek zannediyordum... Maması, oyuncakları, su tası, sefer tası, kocaman mavi bir leğen, leğen ağzına kadar kum dolu...( Meğer o seyyar tuvaletmiş)..Kullanma kılavuzu...

Bir iki güzel söz ve uzun teşekkürlerden sonra kediyi kaktırdılar bana... Giderken de eklediler

Çok duygusal hayvandır, kötü davranma ne olur.

Bu arada kedi dişi...

Müdüre “ arkadaşlarımın tatile gittiğini kediye iki, üç gün bakmam gerektiğini onun için sakıncası olup olmadığını sordum”...Ses çıkartmadı adam... Sağ olsun..( Hala hürmetle anarım!)

Kediler insanlar gibi dedim ya boşa değil....Kakasını, çişini sadece kum dolu mavi leğene yapıyor hayvan, başka yere yapmıyor...Suyunu veriyorsun, mamasını yediriyorsun...Gıkı çıkmıyor..

Bir hafta hiç sorun yaşamadan baktım kediye, kum kötü kokmaya başlayınca, arkadaşlar mırın kırın eder oldu.....Durumu müdüre anlatmışlar sonun da...

İki gün müddet verdiler, kediyi iş yerinde istemediler...

İster istemez kediyle aramda duygusal bir bağ oluştu tabii.

Üzülüyorum, düşünüyorum, çıkar yol bulamıyorum...

İki gün geçince, arabada bakmaya başladım kediye, sabah beraber satışa çıkıyoruz..Akşam dönüyoruz...Gece bagajda kalıyor..

Kakasını arka koltuğa yapmaya başlayınca hayvanın psikolojisinin bozulduğunu anlamam gerekirdi ama dediğim gibi “cahilim” o zamanlar, anlayamadım...Ve bir gün kediyi arabada bulamadım....Kaçmış..

Duygusal hayvan, intihar etmesinden korkuyorum...(!) Köşe bucak arıyorum bir türlü bulamıyorum..

Nerede bir ses duysam “ kedidir kedi” diyorum, gördüğüm tüm kedileri o zannediyorum..

Aradan aylar geçiyor..Tam kediden umudu kesmek üzereyken; bir sabah,

gözlerimin önünden silinmeyen o manzarayla sarsılıyorum..

İri yarı bir kasap kedisi yakala benim duygusal kediyi evire, çevire .............

Sıra bekleyen, beklerken de bıyıklarını buran diğer kedileri görünce yıkılıyorum...

Arkadaşım zaman zaman arıyor “kedisinin nasıl olduğunu” soruyor...

Dilimin ucuna gelen kelimeyi yutuyor, “ or.spu oldu” diyemiyorum..

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..