Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '08

 
Kategori
Özel Günler
Okunma Sayısı
628
 

Benimde babam vardı

Benimde babam vardı
 

Sene 1993.

Kurban bayramı yaklaşıyordu, bizler ailece bayramı geçirmek için kız kardeşimin yanına Bursa' ya gitme hazırlığı yapıyorduk. Bayramdan üç gün evvel babamla telefonda konuştum. Hal ve hatır sorulup ufak bir konuşmadan sonra..

Babacığım Bursa'ya bayramımızı geçirmeye gidiyoruz, yine ararım ama şimdiden ben kurban bayramını kutluyor, ellerinden öpüyorum dedim..

_Sağolll, sağoll dedi babam..

ve kapadık telefonu.

Ertesi gün İstanbul' dan Bursa yolculuğumuz başladı, yakın bir mesafe olmasından dolayı akşamı kardeşim ve ailesi ile geçirdik.. O akşam hep ailelerimizi, özellikle babamın lafını çok ettik, inanılmaz andık.

Ertesi gün oldu bir telefon..

Eniştem rengi gitmiş, yüzünde üzüntü, gözünde yaş.. yaklaştı yanımıza, bir anlam veremiyorduk.. Neden surat ifadesi böyle değişmişti?..

Ürkek bakışları arasında babamın, babamızın öldüğünü söylüyordu.. Hepimiz şoklar içersinde donmuş bir vaziyetteydik.. Kardeşimde bir çığlık, ağlama sesleri bana sarılıyordu ama ben hala donmuş, dili tutulmuş vaziyetteyim İinanamıyordum öldüğüne..

Ailemiz babamın defni için bizleri bekliyordu. Bayram dolayısıyle bütün vasıtalarda yer yoktu. Bizde hemen bir taksi tuttuk memleketimiz olan Ankara 'ya hareket ettik.. Gidene kadar gözlerimizden yaşlar eksilmedi.

Sağsalim ulaştıktan sonra ilk gözüme ilişen kişi annem ve kardeşlerimdi, nasıl bir halde olduğumuzu tahmin edebilirsiniz.

Ertesi gün bayram arifesi.. Babamın naaşı geldi evimizin önüne defni edilmeye gidilicek, ben tabutu görür görmez zaten bayılmışım...

Bir insan bu kadar mı sevilir.. İnanılmaz kalabalık, mezarlığa götürülürken arabaların yoğunluğu.. Hatta hatta hiç unutmam. Babamın bir arkadaşı aynen şöyle söylemiş..

H. K sen öleceğine annem ölseydi bu kadar üzülmezdim demiş.. Garip ama gerçek..

Mezarlığa gelindiğinde bende yine bir bayılma, dişlerimde sıkma.. Herkes beni ayıltmaya uğraşıyor. kendime geldikten sonra.. Hocadan izin alındı, babamızın son kez yüzünü görmek istiyorduk ve gördük.

Yüzünde hafif bir tebessüm vardı... O an aklıma babamın dediği bir söz geldi..
Ben öldüğüm zaman sakın olaki üzülmeyin, ağlamayın derdi... Ama elimizdemi, söylendiği kadar kolay mı..

Defnetme işlemi bitti, evimize dönerken biran insanlara gözüm takıldı, herkes bayram heyecanı içersinde bir koşma, koşuşturma içinde.. Dünya işte dedim.. birileri ağlarken, birileri gülüyor..

Hala babamın öldüğüne inanamıyordum.. Günlerce dualar okundu.. Babamın eli çok açık bir insandı, yardımseverdi.. Bundan dolayı mıdır bilmiyorum ama evimize gelenler ve gelenlerin getirdiği yiyeceklerin haddi hesabını anlatamam.. Hepsinden ALLAH razı olsun...

Belli bir zaman annemim yanında durduk, yalnız kalmıştı, evinin direği gitmişti, bu duruma alışması lazımdı..

Sıra babamızın tüm giyeceklerini dağıtmaya geldi. Nasıl ki gartan kıyafetlerini boşalttık, işte ben o zaman babamın öldüğüne inandım. Babam ölmüştü, yoktu.. O anki duyguyu, o anki üzüntüyü hala yaşarım..

Her kurban bayramı geldiğinde içimden şöyle birşey geçer.. Ben babamın ölmeden evvel kurban bayramını kutladım derim.

Benimde bir babam vardı.. Babama ve tüm ölmüşlere ALLAH rahmet eylesin diyor, tüm babaların babalar gününü kutluyorum..
FUGEN

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Babanızın hakkındaki yazıyı hüzünle okudum.Sanırım her okuyan kendinden bişelerde katar benzerlik konusunda.. evet benimde babam vefat etti farklı olarak seninkinden bayramdan 1 hafta sonraydı.. kahrolası 23 şubat Adanaya kar yağarmı hiç ? duydunuzmu ama o gün kar yağmıştı. unutamadığım konu kurban bayramında kurbanlık kesecek koyun bulamadığımız (o zaman sanırım çok az dı kurbanlıklar) ve bayramın ilk günü yakılan mangalın kokusuna babam ablama kızım burcu burcu kokuyor demesiydi.. kahretsin, kahretsin onu duyunca gidip 10 kg et alayım mangalı yakayım dedim ama beni engelledi (nedenide harcama yapmamı istememesiydi) ben halen kasaba neden gitmediğimi sorgusunu taşıyorum ah keşke gitseydim ahh ahh diyorum şimdi..Haydi arkadaşlar gün gelip de AH KEŞKE dememek için pişman olacağımız şeyleri yapmayalım.. şu an elim titriyor inanın.. esen kalınız.

AHMET KAPLAN 
 18.09.2009 15:39
Cevap :
Çok üzüldümm.. Acınızı tazellettiğim için:((( (ALLAH rahmet eylesin... Kısmet değilmiş demekki kardeşim... ALLAH geride kalanlara hayırlı ömürler versin inşallah..Bu arada şeker tadında güzel bir bayram geçirmeniz dileğiyle bayramınız kutlu olsun.. saygılarımla..  18.09.2009 16:04
 

Allah yerini cennet mekan eylesin.. Başınız sağ olsun... Sevgiler

Ucurtmalar 
 23.06.2008 15:11
Cevap :
Amin çok teşekkür ediyorum. saygılar..  23.06.2008 15:14
 

der bir ozan ama ekler ayrılık olmasa... Babanıza rahmet diliyorum. sizinle beraber andık onu. sevdikelrinizle beraber uzun ve huzurlu bir ömrü sürmen dileğimdir.

Portakal Çiçeği ve FISILTI 
 17.06.2008 17:34
Cevap :
İyi dilekleriniz için çok çok teşekkür ediyorum.amin cümlemize inş.. sevgiler,saygılar..  17.06.2008 21:27
 

Canım yaa,, demek ki amca öyle bir yaşam geçirmiş ki bunca seveni ağlamış. Keşke herbirimiz iyiliklerimizle, sevecenliğimizle, hoşgörümüzle anılabilsek. O kadar samimi anlatmışsınız ki sanki karşımdasınız, sohbet esnasında amcadan bahsediyorsunuz gibi. Bu noktada yüreğinize sağlık denmeyi fazlasıyla hakediyorsunuz.

silik 
 17.06.2008 10:05
Cevap :
Sağolun.İnşallah iyi insan,iyi kul olabilmek nasip etsin ALLAH..Saygılarımla..  17.06.2008 11:44
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 88
Toplam yorum
: 458
Toplam mesaj
: 118
Ort. okunma sayısı
: 837
Kayıt tarihi
: 08.10.07
 
 

İnsanın insanlara verdiği değerlere sahip çıkılmazsa İNSANLIK ölür.. Önce değerlerimize sahip çık..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster