Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '18

 
Kategori
Deneme
 

Benimle Aynı Düşüncede Olmayanların Fikirlerine Saygı Duyarım Ama Kendileriyle Dost Olmam

Benimle Aynı Düşüncede Olmayanların Fikirlerine Saygı Duyarım Ama Kendileriyle Dost Olmam
 

Aynı düşüncede derken dünya görüşü anlamında söylüyorum yoksa farklı fikirleri olması daha çok hoşuma gider.

Ne demek bu? Yani mesela ben dindar değilsem o dindarsa, ya da tersi. Ben savaşa karşı o savaşı savunuyorsa gibi.

Aynı dünya görüşüne sahip kimseler birbirleriyle dost olsunlar. Fikir ayrı dünya görüşü ayrı, fikir kişinin bir konudaki düşüncesidir dünya görüşü ise duruştur, fikirler ayrı olabilir ama dünya görüşü farklıysa sorun çıkar.

Mesela bir sağcı diğeri solcu, olmaz. Gerçi benim sağ ile de sol ile de sorunum var, bu nedenle pek dostum yok.

Farklı dünya görüşünde kavga olur, bir taraf diğerini üzer ya da ona katlanır, temel konularda farklı düşünme olmamalı; örneğin ateist ile dindar dost olamaz.

Tamam dost olmayalım da dost olmadığımız kimselere karşı davranışımız nasıl olur; iyilik de yapmam kötülük de, denizde ilk kendi adamımı kurtarırım.

Bu, ayrımcılık değil, dünyalar böyle kurulur. Aynı dünya görüşüne sahip insanlar bir nevi yoldaştır, diğerlerinin yolu izi açık olsun!

Karşıdaki kişinin iyi insan olması durumu değiştirmez. Ona yakın olursam ondan olurum. Akrabamsa ve ona karşı mecburiyetlerim varsa sadece bunları yerine getiririm. Bir kişinin bana yakın olabilmesi için benim dünya görüşümde olması gerekir, kendi bahçemden meyve yerim.

Fakat bazen dünya görüşleri farklı gibi görülebilir ama aslında farklı olmayabilir, buna dikkat ederim.

Ben kafamda bir dünya kurmuşum, o da öyle. İki tane dünya olamayacağına göre birimizinki yanlış.

Dostluk her şeyiyle kabul etmektir ama işte bazı şeyler kabul edilemez, nasıl dost olacaksınız. Temel konularda hoşgörü benim kitabımda yazmıyor. O zaman niye yaşıyoruz.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..