Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '09

 
Kategori
Sinema
 

Benjamin Button'un Tuhaf Hikayesi

Benjamin Button'un Tuhaf Hikayesi
 

The Game (Oyun) Fight Club (Döğüş Klübü), Panic Room (Panik Odası) ve Zodiac gibi filmlerin ünlü yönetmeni David Fincher’in yeni eseri Benjamin Button’un Tuhaf Hikayesi’ni izledim bugün. David’in nerdeyse kankası durumuna gelmiş olan Brad Pitt ve son yılların parlayan yıldızı Cate Blanchett ‘in başrollerini paylaştığı film gerçekten etkileyici ve düşündürücü idi. David Finchler’in filimleri bana hep karanlık ve fazla ruhani gelir. Bu film renkli olmasına karşın, düşündüğüm de bana ‘siyah-beyaz film izliyorum imajını’ yine hissettirdiğini fark ettim. Brad Pitt’in oyunculuğunu ve yüzünü çok severim.’ Joe Black’ teki ve de Truva ‘daki performansları uzun zaman hafızamı ve hayal gücümü meşgul etmiştir. Ancak buradaki, yaşlı Benjamin’i oynarken, bana çok mükemmel bir oyunculuk sergileyen Brad’ı ve yüzünü unutup, ’Yaşlı Benjamin’i izledim.Çok sevimli idi. Cate Blanchett’in filmdeki bana hissettirdiği ‘Fransız soğukluğu ve duruluğu’ ise muhteşemdi. Ben senaryoyu ve çekimleri çok başarılı buldum. Film; ağır tempoda seyrediyor, yine karanlık.., ancak sabır edip izlemeye devam edilmeli , kişiye unutulmayacak tadı vermeyi başarıyor.

Filmin konusu; ise çok enteresan.Hayatı tersten yaşayan birinin yaşamı….Nasıl mı?...Doğarken, yaşamının sonunda olan bir insanın fiziksel yapısına (70 yaşlarındaki bir bedene) sahip bir bebek olan Benjamin’in doğaya ters düşerek, herkes yaşlanırken, onun gençleşmesi ve sonunda anne karnından doğan bir bebeğin fiziksel bedenine sahip olarak hayatı bitirmesi konu alınıyor.Gerçekten ; insanın yaşamını, evrelerini, gençlik ve yaşlılık dönemlerini ve düşünce yapılarını sorgulatıyor izleyiciye. Derler ya, ’bugün ki aklımla, 18 yaşında olabilseydim.’ İyi ki, doğa düzgün işliyor;tersini düşünmek bile kabus..

Bunun yanında, yaşamının her devresin de var olan’ Daisy’ le, ikisi içinde çok kısa süren, yaş eşitlemesinde, kesişen yıllarındaki aşkları; benim içimi ısıttı. Burada ki aşk ve sonucu, ‘aşk ve sevgi, fedakarlıktır’ deyimini kuvvetlendiren bir olgu oluyor. Ben bu filmi çok sevdim, oyuncuları çok başarılı buldum ve de en azından 4 dalda Oskar alacağını umut ediyorum.Kaçırmayın derim..

 
Toplam blog
: 39
: 1366
Kayıt tarihi
: 19.12.08
 
 

Gazi Üniversitesi Ekonomi Fakültesi 1982, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi,Yöneticilik İht..