Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '08

 
Kategori
Anılar
 

Benzetmek

İnsanların dış görünümleri ile çift yaratıldıkları, kişilerin pek çok benzerlerinin bulunduğunu biliyoruz. Dalan’la ilgili anılarımı anlatmıştım. Şimdi anlatacaklarımın yanında çok hoşuma giden bir fıkra yazacağım.

Çankırı ili Orta ilçesinden Ankara’ya gideceğim. Saati geldi, küçük minibüse bindik. Beni arkada bulunan koltuklardan birine oturttular. Sıkış sıkış oturduk. Yolculuk devam ederken yanımdaki yaşlı adam bana dönerek;
“Evladım, baban ne yapıyor ?” dedi.
“İyi be amca, ne yapsın köyde uğraşıp duruyor” dedim. Birden adama dönerek;
“Amca, babamı nereden tanıyorsun” dedim. Adam;
“Nasıl tanımam babanı” dedi. “Her hafta görüşüp konuştuğum adam” .“Hatta seni geçen hafta evlendirdi. Adın Cafer değil mi” dedi. Ben iyice şaşırdım. Adama;
“Amca, ben Tosyalıyım ve halen de bekarım, adım da Mustafa” dedim. Adam;“Hadi lan sende, sen Kanlıca’dan (Adını şimdi anımsayamadığım ) filancanın oğlu değil misin ?” dedi.
“Hayır, değilim” dedimse de adamı ikna edemedim.
Köye geldiğimde köylülere durumu anlattım. Tanıyan kişiler gerçekten tam olarak benzediğimi söylediler.

Kastamonu otogarında, ilçemize gidecek minibüsün kalkış saatini bekliyorum. Baktım, ilerideki bankta bizim Mehmet Büyükçağlayan oturuyor. Halinden dalgın olduğu anlaşılıyor. Arkasından yavaşça yaklaştım. Gözlerini kapattım iki elimle. Arkadaş saymaya başladı;
“Hasan !”,
“Kamil. !. . .” diye.
Ben bu ara sen tonundan şüphelendim. Acaba ? dedim. Elimi bıraktım, karşısına geçtim. Baktım ki bizim Mehmet değil. O an ne kadar kötü duruma düştüğümü anlatamam. Özür dileyerek yanından ayrıldım. Adam anlayışla karşıladı ama gel bana söyle durumumu.

Şaplak

Adamın biri sinemaya gider ve bir koltuğa oturur. Tam sinemada film başlayacağı sırada önüne saçını kazıtmış, iri yarı bir adam oturur. Aksilik, filmin ışığı adamın çıplak kafasına vuruyor ve oradan bizimkinin gözlerine yansıyor. Filmi düzgün izlemesini engelliyor. Adam içinden “Şunun ensesine bir kondurayım şamarı” diyor ama adam iri yarı olduğu için korkuyor. Bu arada yanına Temel gelip oturuyor. Temel’e dönerek;
-Temel, şu adamın ensesine bir şaplak vur, sana 5 YTL vereceğim” der. Temel dayanamamış, yaradana sığınıp bir bir şaplak patlatmış adamın enseye ve devam etmiş; “Ula Hasan, sen burada miydun” demiş. Adam dönüp, “ Ne Hasan’ı kardeşim, ” der. Temel “ Pardon kardeşum” der . Yerine oturur ve 5 YTL sini alır.

Adam dayanamaz, Temel’e dönüp;” Bir tane daha vur, sana 10 YTL vereceğim” der. Temel bir tane daha vurup devam eder ; “Hasan, sensin be, yeme beni” der. Ada; “Hasan değilim be kardeşim” der, oradan uzakta bir koltuğa gidip oturur. Parasını yine alır.

Temelin yanındaki adam işi gücü bırakıp çıplak kafalı adamı arar. Oturduğu koltukta adamı görür ve Temel’e göstererek “Sana cüzdanımdaki bütün paraları vereceğim. Bir şaplak daha vur” der. Temel hemen, kafasını kazıtmış adamın arkasına geçer ve olanca hızıyla bir şaplak daha patlatır. Devam eder “ Ula Hasan, burada miydun ? Ben bir saattir şu arkadaki adamı sen sanıp ensesine vuruyordum” der.

 
Toplam blog
: 21
: 1192
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

31 Ocak 1948 doğumluyum. Babamın adı Osman, annem Şerife'dir. İlkokulu Kayaönü (Aspıras), ortaokulu ..