Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '09

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Benzin için tüketici dernekleri kalkın

Benzin için tüketici dernekleri kalkın
 

benzin


Bir bankacı olarak petrol istasyonu olan bir müşterimle geçenlerde sohbet ettik. Söylediklerine inanamadım. Kar payımız artık %7 ye düştü dedi. Hükümetin akaryakıttan aldığı vergi alınan yakıtın %60 na denk geliyormuş. Üstelik mal alımları 15 gün vadeliymiş. Ben bir bankacı olarak olayı netleştireyim. Bankaların pos cihazlarından işyerinin yapmış olduğu satışı işyeri ertesi gün almak isterse yaklaşık %1.5 maliyeti var. Buna bizzat şahidim. Dostumun söylediğine göre taşıma maliyeti %1.5 e geliyormuş. İşyerinin maliyetlerini ve işçilik maliyetleri ile vadeli yapılan satışları saymadık. Eğer işyerinin gücü varsa pos cihazından yaptığı satışı bekletmeli olarak ortalama 25 günde alacak. Dikkat edin mal alımı 15 gün satışı 25 gün. Kazanç bütün bunlara katlanan bayi için %7 hükümet için %60. Yok böyle bir ticari mantık. Eğer ben yanlış biliyorsam bilen beni aydınlatsın. Ticaret hayatı yerlerde sürünüyor. Herşeyin başı akaryakıt. Bazı bankalar çiftçilere yönelik uzun vadeli akaryakıt için alımı için çözüm geliştiriyor. Bazı bankalar puan veriyor. Ortalama 300 TL benzin alırsanız 30 TL puan kazanıyorsunuz. Yani bir destekde bankadan geliyor. Herşeye rağmen nakliyeci arkadaşlara, çiftçilere ve esnafa vadeli mal satmaya çalışan petrol istasyonu fedakar insanlara canı gönülden teşekkür ediyorum. Peki ya hükümet. Hükümet yaşadığımız bu kriz ortamında ticaret can damarı akaryakıt için ne yaptı Allah aşkına. Birşey yapmalıyız. Bizleri temsilen tüketici dernekleri dava açmalı. Böyle haksızlık olmaz. Bu hükümet bu durumu düzeltmeli. Böyle adalet ve böyle kalkınma olmaz. Herkes tepkisini haykırsın. ARTIK YETER.

 
Toplam blog
: 18
: 5270
Kayıt tarihi
: 25.05.07
 
 

Bir bankada servis yetkilisi olarak çalışmaktayım. Kazanmayı, rekabeti ve insanlara yardımcı olmayı ..