Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '07

 
Kategori
Siyaset
 

Beraber yürüyeceğiz biz bu yollarda

Beraber yürüyeceğiz biz bu yollarda
 

13 Mayıs'ta ki miting ses getirdi.

Pazar günü yapılan Gündoğdu mitinginde Sayın Baykal ile Sayın Sezer arasında esen rüzgarlar bizleri son derece üzmüştü. Çünkü birleşmedikleri zaman, biliyorduk ki, cumhuriyet’i ve laik düzeni istemeyen bazı kesime yarayacaktı. Önümüzde yapılacak 22 Temmuz seçimlerde cumhuriyeti savunan, laik düzende yaşamasını arzu edenlerin atacakları her bir oy bölünmüş olacaktı. Şimdi ise bu böyle olmayacak ve bir çatı altında atılacak oylar doğrudan bir partiye gideceği için, şeriata evet diyenlere karşı da, dur denmiş olacaktır.

İlk önce ben bu iki parti başkanının duyarlılıklarından dolayı ilk önce ben laik düzende yaşamaya alışmış Türk halkı adına onları tebrik etmek ister, İzmir’den sevgilerimi ve saygılarımı iletirim.

Ancak yalnız birleşmenin ses getirmeyeceğine de burada altını çizmek istiyorum. Mitingde yapılan konuşmalarda ‘’Birleşin, birleşin ki halk oyunu size versin ama karşımıza öyle geliniz ki demokrasinin bekçileri olacağınıza, Atatürk ilke ve inkılaplarına sahip çıkacağınıza ve laik düzeni tamamen koruyacağınıza dahil ilk önce bizi ikna ediniz ki bizler de, halk olarak oyumuzu size verelim’’ dendi.

Bu halk sizlerden ne istiyor ki. Elbette birleşmenizi. Ama bu birleşme zorla ki olmasın. Mecburiyetten de olmasın. Bunu halk için, demokrasi için yapsınlar. Atatürk cumhuriyetine, onun laik düzenine sahip çıksınlar diye yapsınlar. Yoksa sonradan hır gür yapacaklarsa, kavga edeceklerse hiç bir anlamı kalmaz.

Evet, bir an önce birleşseler çok iyi olacak. Olacak elbette. Çünkü ben artık Sayın Tayip Erdoğan’ın ve ekibinin neler yapabileceğini, neler yapamayacaklarını, kendisinin ne olduğunu açık açık göstermektedir. Öyle bir duruma gidiyoruz ki onlar ne kadar telaşlanacak bir durum olmadığını laik’in sonuna kadar arkasında olduklarını söylemiş olsalar da vaziyet onu göstermiyor. Çünkü bunun sonu ne yazık ki vahimdir ve şeriata doğru adım adım maalesef ilerliyoruz.

Bugün gazetemiz Milliyet’tin internet sayfasında bir haber okudum (1). İşte haberin başlığı aynen söyle ‘’İşte mayo reklamı yasağının belgesi!’’

Arkasından da üstadımız yazar Melih Aşık’ın yazmış olduğu ‘’Mayodan çarşafa’’ adlı makaleyi okudum (2).

Artık beyler! Size sesleniyorum. Sizler bu Türkiye’nin nereye götürmek istediğinizi kısaca yüzünüzü gördük. Zaten biliyorduk ve söylüyorduk.

‘’ ARKADAŞLAR, ONLAR BİZİ ŞERİATA DOĞRU SÜRÜKLÜYORLAR!

Yarın çok geç olabilir!

‘’Türkiye Laik’tir, Laik kalacak!’’ sloganları ile adeta Cumhuriyet onun Laik savunucularına mesaj yollandı. Gereken yerlere gitmiştir.

Ben de onların arkalarındayım, ve onları sonuna kadar desteğimi çekmeyeceğim.

YAŞASIN CUMHURİYET, YAŞASIN LAİK!

(1) http://www.milliyet.com.tr/2007/05/18/guncel/gun02.html

(2) http://www.milliyet.com.tr/2007/05/18/yazar/asik.html

Not: Fotoğraf Hürriyet'in internet sayfasından alınmıştır.

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..