Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '10

 
Kategori
Eğitim
 

Berlin'de eğitim reformu

Berlin'de eğitim reformu
 

ALEXANDER MEYDANI BERLİN


Berlin beş yıllık bir planlama sürecinden sonra önümüzdeki öğretim yılından itibaren köklü bir eğitim reformuna adım atıyor. Henüz planlama aşamasından sonra tanıtıcı seminerlerin yoğun bir şekilde devam ettiği bu yeni eğiitim reformu Berlin de en kalabalık yabancı nüfüsü temsil eden Türkleri yakından ilgilendiriyor. Bu konuda Berlin Eğitim ateşeleliği yapılan tanıtım çalışmalarına destek vermekte halı hazırda görevde bulunan Eğitim Ateşesi Ali Can bey öncülüğünde Berlinde görevli Türk Kültürü ve Türkçe dersi öğretmenleride düzenlenen seminer çalışmalarına katılmaktadır.

Eğitim reformlarına eyalet olarak öncülük eden Berlin farklı okul tiplerini bir çatıda toplayarak Gymnasium ve Sekundar Schule olarak lise öğrenim alanını çok farklı okul tiplerinden arındırıp daha fonksiyonel hale getirecektir.

Bunun sonucunda eskiden öğrenim hayatına genellikle kısa sürede ara verip mesleki eğitim alanına kayarak yüksek öğrenim fırsatından yoksun kalan öğrencilere her iki okul tipinde Abitur yapma (Lise Bitirme Sınavı) hakkı verilmektedir.

Buda Türk öğrenciler için çok önem arzetmektedir. Dolayısıyla bu eğitim reformu doğru algılanır ve uygulanabilirse Yüksek Öğrenim yapan gençlerimizin sayısı artacaktır.

Bu eğitim reformunun başarıya ulaşmasıda Almanya'daki diğer eyatlerin eğitim reformu yapmalarına öncülük edeceğinden oldukça önemlidir.

 
Toplam blog
: 34
: 1495
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

Yabancı diller okudum. Eğitimle ilgili yazılar yazmayı, deneyimlerimi paylaşmayı paylaşmayı seviyoru..