- Kategori
- Sinema
Berlin Kaplanı
Türk sinemasında bazı oyuncuların “Woody Allen” olma çabasının en son örneği.
Ata Demirer bir daha ne zaman senaryo yazar bilmem. Ama sinemamızda oyuncuların kendi oynadıkları filmin senaryosunu yazma hatta bununla yetinmeyip yönetmenliğinide yapma istekleri hep varolacaktır. Taki cesur bir görüntü yönetmeninin pozometreyi O yönetmene verip hoca bir ölçüm yap, sonra kamerada diyaframı ayarla benim İki dakika işim çıktı diyene kadar.
Filme dönersek Ata Demirer yeğeninin futbolcu seçmelerinde saha kenarında hoca (Selahattin taşdöğen) İle olan sahnesindeki oyunculuğu drama öğrencilerine ders olarak verilebilir.
Filmin en büyük sorunu senaryo. Filmin ilk 20 dakikası karakterleri tanıtmakla geçiyor ki biz onlarla hikayenin kendi örgüsü içinde nasıl olsa tanışacaktık. Ata Demirer'in haricindeki diğer oyuncuların kötü durması yine senaryo kaynaklı karakterlerin alt metinlerinin zayıflığı ve cılız diyaloglar.
Filmin tekniği ve sahne geçişleri ile detaylara girmeden filmi farklı bir açıdan ele alırsak bazılarının dediği gibi aceleye getirilmiş bir filmden ziyade Ata Demirerin gaza getirildiği
bir filmdir.
Talip Karamahmutoğlu
EĞER İZLEMEDİYESENİZ;
Çit(Rabbit-Proof Fence) Avustralya 2001