Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

BEŞİ BİR YERDE...

BEŞİ BİR YERDE...
 

İzmir işi: '' Beşi bir yerde ''



Bizim eski,düğün âdetlerimize çok gülerdim...

Elli kişi sıraya dizilir...

Kol kola...

Bir halay ,bir saat sürerdi...

Ne şirin milletiz...

Hele şu takı törenleri yok mu ?..

Bayılırım !..

Halasından bir bilezik !..

Dayısından ''Beşi birlik !..''

Emmisinden Reşat Altını !..

Ebesinden burma bilezik !..

Gerçi şimdi alafrangalaştık ve o âdetler uçtu gitti !..

Şimdi,gelin-damat ,sessizce masaları dolaşıyor...

Arkasında, ''eli sepetli ,süslü Nedime !..''

Altınlar sepete ...
..........

Annem , ''Var-yok '' demezdi !..

Gelinlerine, kızlarına düğünlerinde , ''Beşi bir yerde '' (Halk diliyle Gıremise ) takmadan rahat edemezdi...

Beş adet Cumhuriyet Altını bir araya getirilince, ''Beşlik Gremise '' sayılıyordu...

Beş çocuk...Beş gremise !..

Beş kere beş:25 Cumhuriyet Altını!..

Eski dilde :Yaklaşık sekiz milyar...

Vay anam vay !..

Helâl olsun sana !..

Ben de ''Beşi bir yerde '' hazırladım !..

Çevremde tiyatro sevenlere takıyorum...

Beş oyun !..

Beş tiyatro eseri...

Göz nurum,alın terim !..

Benim ''gremiselerim ''...

Annemin de hoşuna gidiyor.

Sırayla sergide...

Beşi bir yerde...















 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..