Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '17

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
1212
 

Beşiktaş o, Fenerbahçe 1 Hep aynı tuzağa düşenlere ne denir?

Beşiktaş  o, Fenerbahçe 1  Hep aynı tuzağa düşenlere ne denir?
 

Beşiktaş  o, Fenerbahçe 1

Hep aynı tuzağa düşenlere ne denir?

Bir derbi daha oynandı. Türkiyede futbol oynandığı sürece de sayısız derbi oynanacak. Şifresiz bir yayın olduğu için futbolu seven herkes izledi. O futbolcu iyi idi, şu futbolcu kötü idi diye bir analize girişecek değilim. Evlerimize giren televizyon yayın paketleri sayesinde dünyanın üst düzey futbol oynayan takımlarını izlemek imkanımız oluyor. O takımlar ile bizimkiler arasında siyahla beyaz arasındaki kadar fark var. Nasıl olmasın ki? Aklınıza ilk gelen bir üst düzey taıkmın iki değerli oyuncusunun fiyatı bizim büyük takımlarımızın toplam değerinden fazla. Bu itibarla oynanan oynların kalitesi de o kadar olacak. Bu düzeydeki takımlarımızın o takımlara karşı bir başarı elde etmesi büyük mucize olur.

Türkiyede üç büyükler dediğimiz takımların yönetimleri, seyircileri, hakemler üzerinde ciddi bir baskı oluşturur. Başka bir takıma direk çıkacak bir kırmızı kart. Onlara lütfen sarı olur. Kim ne derse desin bu böyledir. Bu yüzden bu günkü spor yorumcularının tamamına yakını hakemi suçluyorlar. Nasıl olurda Beşiktaşlı bir oyuncuya, hemde iç sahada kırmızı kart gösterirsin. Sen nasıl bir hakemsin. Bu kadar aykırılık da olurmu hiç. Hadi gösterdin neden bir de Fenerbahçeli oyuncuya gösterip Beşiktaş seyircisinin gönlünü almıyorsun, türünden bir yığın eleştiriler yapılıyor.

Onlara göre sanki Beşiktaş bir eksik kalmasa, maç sonuna kadar Barcelona – Real Madrid maçı izleyeceğiz. 43. Dakikaya kadar her iki takımın da kaleyi tutan şutu yok beyler. Siz ne anlatıyorsunuz. Hakem hata yapabilir. O da saniyenin yarısı kadar sürede gördüğüne karar veriyor. Sizin gibi pozisyonu on açıdan yavaşlatıp hızlandırıp izlemiyor. Haklısınız. Yukarıda değindiğimiz gibi, üç büyüklerin kendi sahalarında korunmasına o kadar alışmışsınınız ki bir hakem böyle bir şey yaptığında kabullenemiyorsunuz.

Gelelim Şenol Güneş’e; Bu maçta ne kalibre bir hoca olduğunu kanıtladı. Beşiktaşın büyük takım diyebileceğimiz yerli ve yabacı takımlar ile yaptığı son 10 maça bir bakın. Beşiktaşın kaç galibiyeti var? Bu size iyi bir fikir verecektir.

Derbileri çoğunlukla kazanan Fenerbahçe’dir. Sebebi ise dış sahada hep aynı taktiği uygulayarak rakip takım hocasını tuzağa düşürürler. Derbi olduğu için zaten yüksek olan gerilimi destekler ve kenara çekilirler. Rakibin sinirlerini bozarlar. Başta çıldıran hocalara oyuncular da katılınca maç gider. Bunu en iyi bilmesi gereken hoca ise Şenol Güneş’dir. Oyuncuları sakinleştireceğine yangına körükle giderseniz, Fenerbahçe sizi yener. İstediğiniz kadar iyi olun.

Peki bu taktik doğru mu? Seyirci için doğru olmayabilir.  Ancak galip gelen daima haklıdır prensibinin geçerli olduğu ülkelerde bu taktik doğrudur. Dediğimiz gibi, değeri belli takımlarımızın zaten sizin televizyonda izlediğiniz dev takımlar gibi oynamaları söz konusu değildir.

Sonuç olarak Fenerbahçe favori olmadığı bir deplasman derbisini daha kazandı. Bu tip hocalar ve top değilde seyirci ile oynamyı ilke edinmiş kerameti kendinden menkul futbolculardan oluşmuş rakiplere karşı da sürekli kazanacaktır.

İzmir.06.02.2017

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Blog yazınız çok taraf'sız' olmuş izmirli arkadaşım. Beşiktaş'ı başka türlü yenemeyeceğini anlayan Fenerbahçe bu kurnaz ve illegal yöntemlere başvurmuş olamaz mı? İlk yarıda 11'e 11 oynanan bölümde kaleyi bulan bir şutları bile olmadı. Ancak eksik bir Beşiktaş'ı yenebilirlerdi. Geçmişte de bunun benzeri örnekler yaşandı. Siz hiç Beşiktaş karşısında 10 kişi kalmış bir Fenerbahçe hatırlıyor musunuz? Tosiç'e tekme tokat giren Van Persie'nin sahada kalması, sarı kartı olan Şener'in 2. yarının başlarında Quaresma'nın bileğine basmasına rağmen kart görmeyip sahada kalmasını nasıl açıklıyorsunuz? Sonra yendi oluyor. Kazanması gereken takım kazandı. Beşiktaş'ın kazanması durumunda büyük bir kaosa sürüklenmiş Fenerbahçe olacaktı. Hocası muhtemelen sene sonu gidecek, takımın yarısı dağılacak, lige havlu atmış takım kupadan da elenip sıfır çekmiş olacaktı. Bunları da "analiz"inizde görmek isterdik.

Ozan Ustundag 
 10.02.2017 18:43
Cevap :
Merhaba, Haklılık payınız tabii ki büyük. Ancak Fener zaten kaosta ve tamamen değişmesi gerekiyor. Benim demem bunu çok iyi bilen ve nasıl oynayacağını da çok önceden kesin bilen Şenol hocanın onlara uyma yanlışlığı. Değilse Femerbahçe yi koruduğum falan yok. Saygı ve selamlar...  12.02.2017 14:18
 

Beşiktaşlısınız sanırım. Maçı izlemedim.Ben Galatasaraylıyım.

Kerim Korkut 
 09.02.2017 13:44
Cevap :
Merhaba, Aslında Fenerbahçeliyim ama fanatik değil. Hak ettiklerinde en ağır eleştiriyi benden alırlar. Dost acı söyler misali. Saygı ve selamlar...  09.02.2017 17:58
 

Sayın İzmirli! Oğlum torunlarım fanatik Fener bahçeli eşim Beşiktaşlı ama eskiden Milli takımı tutardım şimdi hiç birisini izlemiyorum heyecan bana yaramıyor.Selamlar saygılar.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 07.02.2017 13:55
Cevap :
Merhaba sayın Çelebi, Bizde her şey gibi futbol da artık heyecen vermiyor. Saygı ve selamlar...  07.02.2017 14:14
 

Merhaba Osman Bey. Hep aynı tuzağa düşenlere, "Tuzak Kurdu^derler(!)

Mesut KARİP 
 07.02.2017 12:26
Cevap :
Merhaba, Onları da doğal olarak kuşlar yer:)) Saygı ve selamlar...  07.02.2017 14:13
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1508
Toplam yorum
: 5843
Toplam mesaj
: 265
Ort. okunma sayısı
: 1630
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster