Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '09

 
Kategori
Spor
 

Beşiktaş seyircisi bu kez sınıfta kaldı..

Beşiktaş seyircisi bu kez sınıfta kaldı..
 

Kaynak: Milliyet.com.tr


Ben Beşiktaş takımının seyircisini her zaman çok beğenirim. Her şeyden önce takımlarını maçın başından sonuna kadar desteklerler. Ara sıra kendi kendilerine eğlenip bağırsalar da genel olarak sahada oynanan futboldan kopmaz, maçı yaşar ve yaşatırlar. Pozisyonlarda alçalan yükselen uğultularla kendi takımlarını motive etmelerinin yanısıra rakibi de baskı altına alırlar. Bazen, özellikle yönetime kızdıklarında tam tersini yapıp takımlarının morallerini bozdukları da olur.

Ama kara gün dostudur Beşiktaş seyircisi. Örneğin Galatasaray iddiasını kaybettiğinde seyirci miktarı önemli oranda düşerken, ligdeki pozisyonu ne olursa olsun Beşiktaş seyircisi İnönü'dedir.

Bazı maçlarda çok önemli mesajlar verirler topluma. Örneğin haftalarca galip gelen takımları lider olacakken hiç beklenmedik şekilde Diyarbakırspor'la berabere kalır, bu hayal kırıklığına rağmen maç sonunda Diyarbakır takımını alkışlayıp birlik mesajları verirler. Değişiktir Beşiktaş seyircisi, Avrupa'da bile hayranlıkla bahsederler onlardan.

Bu akşam oynanan maçı ve sonucunu çok fazla umursamıyorum, çünkü her ikisi de rakip. Ama bu Beşiktaş seyircisinin Zapotocny'yi yuhalamasını ve protesto etmesini önemsiyorum. Ben Beşiktaş seyircisinin bu davranışına anlam veremedim. Bu Zapotocny geçen sezon Beşiktaş'ta oynamadı mı? Nerden baksan bir şekilde şampiyonlukta bir emeği yok mu? Ben yanlış mı biliyorum? Aynı Zapotocny değil miydi İnönü Stadındaki Beşiktaş'ın şampiyonluk kutlamalarında 40 yıllık Beşiktaşlı gibi şampiyonluğa sevinen ve kutlayan?

Ne oldu ki sonra? BJK ile sözleşmesi vardı da "ben artık bu takımda oynamak istemiyorum" mu dedi? Ya da sözleşmesi bitince takımı kazanmadan kaçtı mı? (Kaldı ki bu da son derece normaldir, o bir profesyonel) Kal dediler de "kalmam" mı dedi? Adama "git" dediler gitti.

Ne yapacaktı Zapotocny? Parasını yediği Bursaspor'a ihanet mi edecekti? Bonservisi Beşiktaş'ta diye kötü mü oynayacaktı? Ne bekliyordu ki Beşiktaş seyircisi? Keşke Zapotocny'yi alkışlarla uğurlayabilselerdi İnönü'den..

Olur bazen böyle, maçın skorunun verdiği moralsizlik diyelim.. Umarım her takımın seyircisi böyle karakteri düzgün adamları alkışlarla karşılar ve uğurlar..

Saygılarımla..

 
Toplam blog
: 293
: 1063
Kayıt tarihi
: 07.11.08
 
 

Sporun bir kavgadan çok; ahlak, mücadele, eğitim, zeka ve dürüstlük olduğuna inanıyorum. Doğaya, ..