Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '06

 
Kategori
Bilgisayar
 

Beşikten mezara kadar oku

Beşikten mezara kadar oku
 

Ne ulvi bir söz! Bir de, İlim Çin’de bile olsa gidip alınız hadisi şerifi var. Ne mutlu ki, bu sözleri söyleyen bir peygamberin dinine mensubuz.

Baba eski kurumunda eğitim verdiği için bir de soruşturma geçirmişti. Aslında soruşturulan Baba değildi. Babanın amirleriydi. Kuruma bir önceki iktidar döneminde, hepsi de pırıl pırıl, bu ülkenin Müslüman evlatlarından 15 kişi alınmıştı. Bu kişiler için bir bilgisayar dersi verilmesi gündeme gelmiş ve bu dersi de Bilgi İşlem Şube Müdürü olarak Babanın vermesi gerekti.

Bir zaman sonra yönetim değiştiğinde, bu da soruşturma konusu yapılmıştı. Sonradan anlaşıldığına göre, eski yönetim, göreve iade için mahkeme açacak olursa ona karşı bir koz olarak, bu ülkenin Müslüman evlatları kullanılacaktı.

Bunlar bilgisayar biliyordu da niye bilgisayar dersi verildi? Bu kapsamda soruşturuluyordu. Tabi Baba niyeti bilmeyince Babayı soruşturan Müfettiş Sayın Ç ile bir saç saça baş başa girmediği kalmıştı. O ısrarla işe giren kişilerin, aslında bilgisayar bilmediklerini, uydurma belgelerle bilgisayar biliyorlarmış gibi kendilerini gösterdiklerini, bu bilgisizliklerinin ortaya çıkmaması için de kurumca ders verdirildiğini söylüyordu. Anlayacağınız senaryo yazıyordu. Babanın da bu senaryoya katkı yapması isteniyordu. Fakat o zamanlar henüz bazılarının yaptığı şeytanlıkları Baba yapamadığım için "He ya. Öyle oldu" diyemiyordu.

Baba var ya baba, eğer bu çalışkanlığıyla bir de şeytanlık yapsaydı ya, şimdi yüksek makamlarda yüksek paralar alıp, tatilini yüksek yerlerde (Uludağ gibi yüksek yerleri kastetmiyorum, denize sıfır lüküs otelleri kastediyorum) yapardı.

O dönemde Babanın üzerinde bir saflık var. Bir türlü derdini anlatamıyor:

"Bu arkadaşlar bilgisayarı biliyorlaaaar. Fakat benim kadar bilmiyorlaaaaar. Zaten bilgisayar dünyası okyanuuuuus. Onlar yüzme biliyorlar ammaaaa, okyanusun sadece bir kesiminde yüzebiliyorlaaaaaar. Ben ise onlara okyanusun daha derin yerlerinde de yüzmeyi öğretmeye çalıştııııım."

Fakat bir türlü olmuyor. Müfettiş Sayın Ç ikna olmuyor. Sonunda baklayı ağzından çıkardı:

"Bana makamdan soruyorlar. Bunlar bilgisayar biliyorlardı da neden ayrıca ders verildi?" deyince mesele anlaşılmış oldu. Baba çok sert bir şekilde cevabını verdi:

"O zaman onlara söyleyin, onlar bunu anlayacaklardır. Peygamberimizin, Beşikten mezara kadar ilim öğrenin diye Hadisi Şerifi vardır."

Kötü mü yaptı acaba? Galiba kötü yaptı. Başkalarını korumak sana mı düştü. Bırak o 15 pırıl pırıl genç Müslüman Türk işten atılsın, önceki yönetim sürünsün. Sen de yüksek maaşla yüksek yerlerde tatil yap.

Not: Bu Ülke Bizim -En Çok da Çocuklarımızın- e-kitabından alıntıdır. Olay 2003 yılında yaşanmıştır.

 
Toplam blog
: 5
: 1466
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1962 yılında 4 çocuklu bir ailenin en küçüğü olarak Samsun-Vezirköprü’de doğdum. İşletme mezunu olma..