Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '09

     
    Kategori
    Beslenme / Diyet
     

    Beslenme gönüllülüğü

    Beslenme gönüllülüğü
     

    Güzel örnekler ilham kaynağı oluşturuyor. Eğitim Gönüllüleri de bana ilham kaynağı oldu. Bir diyetisyen olarak toplumun sağlıklı beslenmesi toplum sağlığı açısından beni ilgilendiriyor.

    Bir diyetisyen olarak bireysel ya da kurumsal bazda hizmetlerle sağlıklı beslenmeyi anlatmaya çalışıyorum. Birçok meslektaşımın da yaptıklarıyla ve medyanın katkısıyla sağlıklı beslenme bilinci oluşuyor. Ama bir eksiklik hep dikkatimi çekiyor. Bireylerin sağlıklı beslenmesi kadar ekonomik beslenmesi de çok önemli. Ekonomik beslenme üzerinde çok durulmuyor. Sadece yemek alım vb. ticari konularda yemeğin maliyeti üzerinde duruluyor. Bu benim eksikliğini gördüğüm konuya fazla bir katkı yapmıyor. Asıl birey ya da hane bazında ekonomik olarak yeterli ve dengeli beslenmeyi sağlayan sağlıklı gıdalardan oluşan menü geliştirmeye odaklanmak gerekli. Orta ve orta üstündeki gelir katmanlarında konu bir şekilde çözümleniyor. Ama orta altındaki gelir gruplarında sorun büyük. Ekonomik olmayan ve sağlıksız bir beslenme kültürü oluşmuş durumda. Besinlerin yeterli ve çeşitli olmadığı üstelik pahalı bir beslenme şeklinden söz etmek yanlış olmaz. Bunun sonucu da sağlık kalitesi düşük bir toplum ortalaması demek.

    Ne yapılabilir? Beslenme konusunda sistemli gönüllü çalışmaları artırmak ve geniş halk kitlelerine ulaşmak gerekli diye düşünüyorum. Neden beslenme gönüllüleri de olmasın?

    Selma Önelge Gür




     
    Toplam blog
    : 1
    : 308
    Kayıt tarihi
    : 04.06.09
     
     

    Selma Önelge Gür / Diyetisyen 1980'de Hacettepe Üniversitesi Beslenme Diyetetik Bölümü’nden mezu..