Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Betül Mardin'i tanıyor musunuz?

Betül Mardin'i tanıyor musunuz?
 

Betül Mardin


Geçtiğimiz Pazar evdeki işleri bitirmiş olmanın huzuru içindeydim. Her hafta sonu bunu hissediyorum. Çok şükür bu hafta da sağlıklı, sıhhatli bir şekilde hallettik işlerimizi diye sonsuz bir huzurla doluyorum. “Sizde çocuk yok ev neden kirlensin? Her hafta temizlik yapılır mı? İki günde bir süpürge açılır mı? Çalışan insansınız siz!” Vs..

Hiçbirini duymuyorum. Evdeki dixi kokusu bende meditasyon etkisi yapıyor sanki.

Akşamüzeri çiçeklerimizi de suladıktan sonra birer kahve içiyoruz eşimle. Daha sonra annemle konuşuyorum telefonda;

“Betül Mardin” diyor yine. Dün akşamda bahsetmişti kimdi ki Betül Mardin diyorum kendi kendime.

“Araştırmalısın” diyor. “Kitaplarını okumalısın. Eminim öğreneceğin çok şey var onda” diye ekliyor. Bu sabah büyük bir merakla geçiyorum internetin başına.

Ne var ne yok öğreniyorum. Ve kendi kendime “asıl senden öğrenecek ne çok şey var annem” diyorum.

Betül Mardin ile alakalı vikipedi den edindiğim bilgi onu daha da çok merak etmeme neden oluyor.

(***)

Betûl Mardin (d. 1926İstanbulTürk halkla ilişkiler uzmanı. Türkiye'de halkla ilişkilerin temellerini atan kişidir.

Kökleri İslam dininin peygamberi Muhammed'in torunu Hüseyin'e kadar gittiği iddia edilen bir Osmanlı ailesi olan Mardin ailesinin ikinci çocuğudur.[1] Ünlü müzik yapımcısı Arif Mardin'in ablası ve tiyatro oyuncusu Haldun Dormen'in eski eşidir.

Arnavutköy Kız Koleji ve BBC Televizyon Kursu Mezunu olan Mardin, 1995 yılında Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği'nin (IPRA) başkanlığına kadar yükselmiştir ve bu göreviyle de IPRA'nın ilk Türk kadın başkanı olmuştur. Daha sonra Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği tarafından kendisine verilen "Member Emeritus" unvanıyla da, dünyada sayılı kişide olan bu ödülle, halkla ilişkilerde bir üstad sayılmaktadır. İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler bölümü öğretim üyesidir.

 

Annem onu Ayşe Arman’ın instagram hesabından duymuş. Kendisi aynı zamanda Ayşe Arman’ın kayınvalidesi, Haldun Dormen’in eski eşi.

Roman gibi bir hayat…

Yaşanmışlıklar, üzüntüler, rahatsızlıklar ve koca bir başarı. Betül Mardin yaşadıkları karşısındaki duruşu ile bugün bir çok kadına örnek olmalı.

Yaşam felsefesi, hayat tarzı vs. ondan öğrenecek çok şey var. Kitaplarını bir an önce okumalı. Ve bence herkes onu araştırıp, yakından tanımalı.

Mutlu haftalar…

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..