Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Beyaz bereliyim, hadi beni yakalayın...

Beyaz bereliyim, hadi beni yakalayın...
 

.


Bu yazıyı 21 Ocak 2007 Pazar sabahı saat 05:30 sularında kaleme alıyorum. Milyonlar uykuda olmasına rağmen, bir çok televizyon kanalı Hrant Dink cinayetinin faili olan O.S.’nin uçakla İstanbul’a getirilişini canlı olarak yayınlıyor.

Baştan açıklık getireyim. Basın Kanunu 21.maddesi c bendi gereği O.S. diyorum. Bir cümle ile kanun şöyle diyor: Basın Kanunu, madde 21/c bendi :

c) Onsekiz yaşından küçük olan suç faili veya mağdurlarının, kimliklerini açıklayacak ya da tanınmalarına yol açacak şekilde yayın yapanlar birmilyar liradan yirmimilyar liraya kadar ağır para cezasıyla cezalandırılır.

Minik ama önemli ayrıntıdan sonra devam ediyorum. Fail 17 yaşında. Ortaokulu anca bitirebilmiş. İşsiz. Yaş gayet uygun. Henüz 18 olmamış, yani reşit değil. Tam sınırda.

Şimdi gelelim Agos Gazetesine. Süreli yayınların ve hatta radikal süreli yayınların bir çoğunu takip etseniz bile, özel bir çaba sarf etmedikçe alıp okuma olasılığınızın çok da yüksek olmadığı bir gazete.

Seneler önce Beyoğlu Metropol kitapevinde dergi ve gazeteleri karıştırırken tesadüfen gördüğüm bir gazeteydi.

Öyle bir gazete ki, yaşadığınız ülkedeki toplumsal olaylara ne kadar duyarlı olursanız olun, herhangi bir zamanda, herhangi bir şekilde tesadüfen bile olsa elinize geçip, okuma fırsatı bulmanızın çok zor olduğu bir gazete.

Bir de Hrant Dink’e bakalım.

Cinayetten sonra basın yayın organlarının da ısrarla altını çizdiği gibi, kendisi bir entelektüel. Ama belirli kesimler dışında çok da bilindik bir isim değil…

Ülke gerçeklerinden ne kadar uzak olursanız olun, ismine aşina olmaktan kurtulamayacağınız isimler vardır. Örnek vermeye gerek yok. Dink ise öyle bir isim değil. Ezici bir çoğunluğun, cinayetten hemen sonra ismini ancak duyduğuna şahit olduğum bir isim.

Şimdi parçaları birleştirmeye çalışalım. Bir tarafta ortaokul mezunu bir genç. Sanırım İstanbul’da da yaşamıyor. Daha 17 yaşında. Fikri anlamda tam da olgunluğa erişmemiş. Karşı tarafta ise, sadece belirli bir çevrenin yakından tanıdığı bir isim. Uluslar arası haber ajansları tarafından bile bir entelektüel olarak tanımlanıyor. Evet fiziken tetiği belki O.S.çekti. Doğrudur.

Ancak şu da bir gerçek ki, fail ile maktül arasında tanımlanamaz, anlamlandırılamaz ve hiçbir analitik düzlemde kavuşturamadığım derin bir uçurum hissediyorum.

İnanıyorum ülke olarak bu meselenin altından kalkacağız ve ülkemizin zarar görmesini de engelleyeceğiz.

Ancak galiba bu sefer işimiz biraz zor.

Hele hele, buradayım ! , fark edin beni ! der gibi kullanılan beyaz bere komedisi var ya !

Sadece anılan parametrelerin ışığında bile, bu işte bir iş var diyorum. Daha da başka bir şey demiyorum. İyi pazarlar efendim.

Sabrın sonu ile

 
Toplam blog
: 269
: 1885
Kayıt tarihi
: 08.01.07
 
 

Kabataş Erkek Lisesi Matematik (1992) Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Mak..