Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '09

 
Kategori
Elektronik
Okunma Sayısı
3505
 

Beyaz eşya alırken nelere dikkat edersiniz?

Beyaz eşya alırken nelere dikkat edersiniz?
 

Firmalar maalesef kalitesi düşük ürünleri piyasaya sürüp kısa zamanda bozulan ürünlerine çözüm üretmek de yetersiz kalmaktadırlar. Servisler özensiz, yedek parçalar ürünün kendisinden çok daha kalitesizler.

Bizler millet olarak iletişim araçlarını yeterince kullanmayı bilmediğimiz gibi hakkımızı savunmayı da bilemiyoruz. Şikayetlerimizi yazmamız için web de platformlar oluşturuluyor. Ancak kaç kişi sorununa adam gibi cevap alıyor ya da aldığı cevapla tatmin oluyor? Tüketici haklarını korumakla görevli dernekler görevlerini yeterince yapabiliyorlar mı? Tüketicilere ne kadar yardımcı olabiliyorlar? Kanunlar tüketicinin haklarını savunmasında ne kadar yapıcı? Tüketici ne kadar bilinçli? Hepsi birer muamma...

En iyi korunma yöntemi sanırım boykot etmek. Ancak bunu yaparken bireysel olarak yaptırım gücümüz ne kadar yetersizse, sorununa yanıt alamayanların oluşturacağı grupların o kadar etkin olacağının bilincinde de olmak gerekmektedir.

Bilinçli toplum olmak için ne yapıyoruz? Hakkımızı ne kadar savunuyoruz? Bunları da sorgulamakta yarar var sanırım. Kendimizi savunacak beceriye sahip olursak kimsenin bizleri kandırmasına izni vermeyecek donanıma da sahip olmuş oluruz.

Ben kendi adıma yerli ürünlerde yakaladığım satış sonrası hizmet başarısını ithal ürünlerde yakalayamadım.

Yaklaşık 6 yıl evvel aldığımız ithal x marka buzdolabımızın tam 3 kez motoru yandı. Müşteri hizmetlerini aradığımda servisi arayın yanıtı alıyorum. Servise motoru 3 kez değiştirtmenin bedeli yeni buzdolabı parasına neredeyse eş değer. Bazı şikayet sitelerini ziyaret ettiğimde mağdur olan ne ilk ne de son kişi olduğumu görmüş bulunuyorum. Firmanın web sitesinde yer alan teknik destek bölümünde yazılanlarla insanlara sağladıkları arasında ne büyük tezatlık olduğunu hayretler içinde öğrendim. Bakın sitesinden birebir aldığım bildiri aynen şöyle diyor:

“YY kurulduğundan beri “Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti” sağlamayı kendine ilke edinmiştir. X(markayı siz bulun zor olmasa gerek) marka tescilli ürünlerimizi satın alan müşterilerimizin ürünlerini yıllarca memnuniyetle kullanabilmeleri, her an kesintisiz, nitelikli hizmet alabilmeleri için YY tüm olanaklarını seferber etmekte, ürün ve hizmet kalitesinin her geçen gün kendini aşan bir seviyeye ulaşabilmesi ve sürekliliği için yatırımlarını ve çalışmalarını sürdürmektedir.”

Oysa sabah saatlerinde gerek web sitelerine gerekse 0800 hatlarına yaptığım görüşmeler maalesef sonuçsuz kalmıştır.

Eğer müşteri memnuniyet anlayışları buysa vay halimize...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 76
Toplam yorum
: 277
Toplam mesaj
: 117
Ort. okunma sayısı
: 1428
Kayıt tarihi
: 25.03.07
 
 

1976 yılında Iğdır'ın Tuzluca ilçesinde doğmuşum... 8 yaşımda göç ettiğim bu ile bir daha hiç git..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster