Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Beyaz fasülyeli kalamar sote tarifi

Beyaz fasülyeli kalamar sote tarifi
 

Malzemeler:

2 adet kalamar, tüp kısmı
1 şişe soda
100 gr kuru fasulye,
1 adet defne yaprağı
Tane karabiber
Zeytinyağı
2 dal taze kekik
10 gr toz kırmızıbiber
1/4 demet maydanoz
1 diş sarımsak
20 gr tereyağı
Tuz
Yapılışı:
Kalamar tüplerini ızgara kalamar dolma tarifinde olduğu gibi temizliyorum. İyice yıkadıktan sonra kalamarı bir tarafından açıyorum ve tüpe dörtgen şekli veriyorum. Kalamarın ucunu i cm aralık bırakarak bıçağın ucuyla çiziyorum. Önce yukarıdan aşağı, sonra sağdan sola doğru çizdiğim kalaman sodaya koyup oda sıcaklığında i saat bekletiyorum.
Kuru fasulyeyi tuz koymadan i adet defne yaprağı ve tane karabiberle yumuşayana kadar haşlıyorum.
Büyükçe bir yanmaz tavayı harlı ateşte kızdırıp bir miktar zeytinyağı gezdiriyorum. Bir parmak kalınlığında şeritler halinde doğradığım kalaman tavada sotelemeye başlıyorum. Kalamarın çevresi renk alınca fasulyeyi, taze kekiği, toz kırmızıbiberi, ince kıydığım maydanozu, soyulmuş bir dış sarımsağı ve tereyağını ekliyorum. Hepsini birlikte 2-3 dakika daha soteleyip servis ediyorum.
Kalamarı sotelerken çok uzun süre tavada tutmamaya özen gösteriyorum. Çok kızgın olmayan tavada uzun süre duran kalamar sertleşip sakız gibi bir hal alır. Bu nedenle kalamar pişirirken tavanın çok kızgın olması gerekir.
Beyaz fasulyeli kalamar soteyi sıcak bir başlangıç olarak servis ediyorum. Tereyağı koymadan hazırlarsanız salataya da karıştırabilirsiniz.

http://www.yemektariflerim.com/beyaz-fasulyeli-kalamar-sote-tarifi.html

 
Toplam blog
: 29
: 608
Kayıt tarihi
: 13.01.14
 
 

Profesyonel olarak aşçılığı meslek edindim.    ..