Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

02 Kasım '07

 
Kategori
Sinema
 

Beyaz Melek

Beyaz Melek
 

İlk önce (aşağıdaki ilgili linkte) mutlaka ama mutlaka bu filmin ''Fragmanını'' izleyin!

Evet ''Beyaz Melek'' çok yakında sinemalarda....
Yönetmen Mahsun Kırmızıgül
Senaryo:Mahsun Kırmızıgül
Ve müthiş oyuncular
Bu film kaçmaz

''İnsanlar, insanlar içinde insanlara hasret yaşarlar..'' Ve bu arayış içinde, ''Hayat ne yaşattın ve ne sakladın bana zaman içinde?'' diye sordum.. Bense "Yedi düvel gönüllerle 'Beyaz Düşler' paylaşmak!" dedim ve yürüdüm zaman içinde mırıldanarak.
Akşamın alaca karanlığına sızıp, İstanbul'a karıştım o gece... Öyle bir geceydi ki İstanbul İstanbul olalı, böyle bir hal yaşamamıştı.. Ve o gece, köprülerin altından su sızmadı şaşkınlıktan.
Eyüp Sultan'da müezzin akşam ezanını okuyor inananları namaza çağırıyordu... Elimdeki dua çiçekleriyle birlikte Eyüp Sultan mezarlığındaki rahmetlileri ziyaret etmeye karar verdim.. Görünüvermişti pamuk gibi beyaz saçları ve bembeyaz tülbent’iyle Beyaz Ninem..
Her zamanki içimi okuyan haliyle seslendi...
"İnsan aklınla pir olurmuş, saçın sakalın ağarmışsa ancak ihtiyar olursun...
Pirlik ezelin eseridir bunun saçla başla ilgisi yoktur..'' "Biz öyle bildik sende bunu böyle bilesin" dedi...
Ellerini semaya uzatarak akşam ezanının sunduğu mistik telaş içinde kıbleye doğru ilerleyip secdeye duruverdi meleklerle.
Sanki bir yudum kaşık olup, atmak istedim kendimi o kutlu an içine ve boğulmak istedim o anlatılmaz huzur içinde..
Oysa bir gece öncesi hatıraları dahi eskimişti düşüncelerimde..
Bir o yana bir bu yana sallanan Haliç’teki kayıklarla birlikte bende sallanıyordum şu an hayat denen okyanusta..
Suyun durgunluğundan mıdır bilmem, o an bütün aynalar yansıdı san ki hepsinin sırlarını çalmışlar da suyun üzerine öyle salmışlardı bakıp durmaz mı içinden cümle gerçeklerle dökülen sırlarıyla aynalar bana..
Mizanımdaki geçmiş yılların artılarını eksilerini dostlarımı ve dost bildiklerimle birlikte toplamaya başladım.. Durmadan çıkarıyordum ve gittikçe azalıyordu bütün arzularım umutlarım yaşanmışlıklarım...
Çaresizlik içinde elimde kalanlarla idare etmeye ve kendimi toparlamaya karar verdim.. Bütün kaybolmuşluğumu sırtlanıp, tuttum İstanbul'un iki yakasından, bağırıp çağırdım.. Veremediğim hesapları da oturttum karşıma, hesaplaşmak istedim bugünden geriye..

Zaten hayat da zaman da bir çeşit gölge varlık değil mi?
Hayat, ne yaşattın ne sakladın bana zaman içinde?

'' Melekler yüreğinizden öpsün'' (SR)

Filmin konusuna gelince:
Ali ve Reşat, beyin kanseri olan babaları Ahmet’i kemoterapi görmesi için İstanbul’a getirmişlerdir. Ahmet ağır tedaviye daha fazla katlanmak istemediği için hastaneden kaçar ve kendini bir huzurevinde bulur. Huzurevi sakinleri, Ahmet’in çocukları tarafından terk edildiğini sandıkları için orada kalması konusunda ısrar ederler. Zorlukla konuşabilen Ahmet durumu kabullenir.
Ali ve Reşat Ahmet’i huzurevinde bulurlar. Ama mutlu göründüğü için bir süre orada kalmasına ses çıkarmazlar. Babalarının son günlerini mutlu geçirmesi, belki hiç işe yaramayacak ama çok acı verebilecek bir tedaviden daha önemlidir. Huzurevi sakinlerinin her birinin kendi hikayeleri ve dramları vardır. Ahmet bunları öğrendikçe onlara daha yakınlaşıp her birini tek tek çok sever.
Ahmet’in misafir olduğu günün hemen ertesinde huzurevi sakinlerinden Yaşar Hoca ve Nebahat evleneceklerdir. Bu insanları çabucak benimseyen Ahmet düğün masraflarını karşılamak ister. Elbirliğiyle güzel bir düğün yaparlar. Bununla yetinmeyen Ahmet, çiçeği burnunda çifti balayı için Diyarbakır’daki köyüne davet eder. Üstelik diğer huzurevi sakinleri de bu geziye davetlidir. Belki geriye kalan yıllarında böyle bir fırsatı bir daha yakalayamayacak olan bu yaşlı insanlar, teklifi coşkuyla kabul ederler.
Hep beraber kiraladıkları bir minibüsle yola çıkarlar. Ancak yolculukları hiç sakin geçmez. Onlar için asıl macera bu yolculukla birlikte başlayacaktır.

Hayat yaşamaya bu filmde görülmeye değer diyorum!

Yönetmen:Mahsun Kırmızıgül
Senaryo:Mahsun Kırmızıgül
Oyuncular:Mahsun Kırmızıgül, Arif Erkin, Yıldız Kenter, Zeynep Tokuş, Cezmi Baskın, Sarp Apak, Yavuz Bingöl, Ali Sürmeli, Necmi Yapıcı, Gazanfer Özcan, Lale Belkıs, Nurşin Demir.
Tür:Dram
Görüntü Yönetmeni:Eyüp Boz
Gösterim Tarihi:16 Kasım 2007 Cuma
Filimle ilgili ayrıntılı bilgi ve Fragmanı lütfen izleyin! http://sinema.milliyet.com.tr/Film.aspx?FilmNo=1783
Ülke:Türkiye
Yıl: 2007

Gönül notum:Dediğim gibi, ben film eleştirmeni vs. değilim. Zaten olamam ki ama gönlümün güzel bulduğunu vede he dediğini, istiyorumki tavsiye edeyim. Benim de anlayışım budur...
İyi seyirler efendim..

********************************************************************************************
GÖNÜL PAYLAŞIMLARIMIZ İÇİNDİR BU BLOG!

TERÖR! ŞEHİTLERİMİZİN ACISINI ALACAĞIZ SENDEN
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=68533

Gönül notum 1:Lütfen cep telefonlarınızdan 6 YTL karşılığında YANGIN yazıp 3919'a gönderin.
Bunu yaparak, ''YANGIN UÇAĞI'' ALIMINA KATKI SAĞLAMIŞ OLACAKSINIZ..
Derhal YANGIN yazın 3919'a gönderin..

Gönül notum 2:Kurban derilerini, fitre, zekat vs. gönül yardımlarınızı Allah rızası için, THK'na makbuz karşılığında teslim ediniz.''Gerekirse de kendiniz gidiniz.'' Kapınıza elinize ayağınıza kadar gelecek diye görevlileri beklemeyiniz size en yakın THK'na gidiniz ve kendi eliniz ayağınızla makbuzunuzu da alarak bu sevabı gerçekleştiriniz..

TÜRK HAVA KURUMU http://www.thk.org.tr/ozelsayfa.htm

BEDENSEL ENGELLİLERLE DAYANIŞMA DERNEĞİ
http://www.bedd.org.tr/www/

TEMA
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=69132

Gönüllünüz

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..