Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '17

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Beyaz peynirli makarna

Beyaz peynirli makarna
 

Makarnayı pişirdikten sonra üzerine beyaz peynir, maydanoz, fesleğen ve yanına semizotu koyarsanız protein, vitamin ve omega 3 açısından zenginleştirmiş olursunuz.

Makarnayı herkesin pişirme tekniği farklıdır, kimisi haşlar suyunu döker kimisi ise suyunu çektirir hiç üzerinden soğuk su geçirmez fakat her iki tekniğinde kendine göre sakıncalı yanları vardır. Fazla suyunu döküp süzerseniz makarnanın vitaminlerinden mahrum kalabilirsiniz diğer türlü soğuk su geçirmezseniz makarnalar arttığı zaman beklerken birbirine yapışabilir.

Ben farklı bir teknikle pişiriyorum, makarnayı pişirecek kadar su koyuyorum. Suyunu çeken makarnayı çelik bir süzgece dökmeden önce süzgecin altına metal bir tava koyuyorum ve makarnayı süzgece koyduktan sonra döktüğüm soğuk suyun önden akan koyu nişastalı kısmını  tavada ayırıyorum, suyun arta kalan kısmını almıyorum.

Bir tencereye nişastalı suyu, yağı ve tuzu koyup bir müddet kaynattıktan sonra makarnalar tencereye dökülür ve karıştırılarak makarnaların yağı emmesi sağlanır.

Pişen makarnaları tabağa koyduktan sonra üzerine rendelenmiş beyaz peynirle beraber ince kıyılmış maydanoz, taze fesleğen konulur yanına çiğ semizotu dalları konulur.

Beyaz peynirli makarnanız servise hazırdır.

Afiyet olsun. 

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..