Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '09

 
Kategori
Şiir
 

Beyaz saki

Beyaz saki
 

BEYAZ ŞAKİ 5
Ne şiir fani
Ne de şair

Ne de aşklar
Sen de bilirsin ben de yazgıya katlanmak kader

Bir han
Dünya
Üç beş günlük gerisi
Dünyanın kendisi fani

Kimi gün felek kusurlu
Kimi gün de talih

Gönlümüzdeki sevgili nerede

Kim ki

Hangi yasak şehirde hangi hasrette hani

Bana bir masal anlat şair
Beni bir şiir yaz

Bir deniz kızı olsun çıksın denizden benden bir şiir yap

Nazenin nazik narin

Al beni
Denizlerinden ellerimi şiirlerinin kalbine götür

Beni bin aşka yaz beyaz bin beyaz masala ser şair

Durma öyle kıyımda boynu bükük
Ve perişan

Bendim bütün denizlerimde hep seni arayan

Hep seni katan ömrüne
Bir sevgiye ölümüne bitimsiz ve nihayetsiz

Bir sevdaya
Ve bir aşka

Beni sana vur seni de bana öyleyse bir masal yap bizi aşkımızı şair

Ölümsüz bu aşkı şiirlerine kat

Bulduk mu ki sevdayı
Sardık mı ki sevgiyi

Nasihatler boş

Hayallerdir tek başına yaşamda ebedi ve tek baki

Sırt çeviren çevirene
Darbe üstüne darbe say ki sayasın kadehi kadehe vurur gibi

Ruhumuzdur asil ve asıl bir seda saki

Demi sensin bu hayatın
Bir çay içimi uzaklığın bir cam bardakta üstelik
Bir göz açıp kapamaya eşit

Ha varsın
Ha da yok
Gidişlerindir afakî

Ah ile
Vah ile bir ömürse
Anla ne yaşamak ne de yaşamamak

Ha ölüm
Ha da Nedim
Ha da Fuzuli ve Baki

Bir Nazım olursun bir dem gönlüme ondan da beter bir asi külhani

Bir Veli bazen içimde
Veli’nin oğlu değilse de namım

Bir garip olursun

Garipliğin eser sen bir deniz dibi aşkın hep bir yalıyar bir geçilmez aşılmaz vadi

Vurursun seni Mevlana’ya
Vurursun seni Hacı Bektaşi Veli’ye

Yolun sevgiye çıkar

Vurursun Köroğlu’na
Karacaoğlan’a Dadaloğlu’na

Dağlar meskenin olur
Eşkıyan ben

Akşamımda hayal olursun
Gecemde bir gelen bir giden vuran sürükleyen bir gelgit

Gündüzümde ise aklımı başımdan alan

Aklım karışık
Afakîsin çok afakî

Şiiri kaşların yazar lebin aklımı çeler ve hep bir kiraza çalar

Gamzen yollarımı keser
Sorgusuz ve sualsiz

Ne biçim sevgilisin vay seni vay be vay ilahi

Bir özgürlük adasında tekim ve de yalnızım
Senin aklın voltada

Şafağa küskün gözlerim aklımsa hep senli vallahi

Elçiye zeval olmaz aşkta

Sevenden sual olunmaz

Yürek elçi
Gözler buyurgandır aşksa hükümdar sevda en eşkıya ve en asi

Tanrının uzanan elisin yüreğime

Bir başka dünyamda Hera
Cennetin anahtarısın bu günümde gönlüme

O dünyamda sendin bu dünyamda hep sen
Sensin cennetim
Ve ahretim

Sensizlik tepemde en beterinden iflahsız bir zebani

Sevmeyeni bile sever bu yürek
Sevemeyeni bile

Sevmesini bilmeyeni bile sevdi hatta bu yürek
Ki oldum olası sana bitimsiz aşk

Görmesin gözüm ne çıkar yüreğim görür

Uzanmasın elim ne çıkar yüreğim uzanır

Duymasın kulaklarım ne çıkar yüreğim seni duyar

Bir Arap kızıydın

Senden aldı bu muskayı bu yürek astı boynuna
Bin dua

Hayatın gerisi ötesi berisi
Sevgisizliğe kalsın

Varsın yetişmesin bu kara hayat bu yüreğin hızına

Hayat han olsun
Sen ve ben de yolcu bütün sevenler ve seven yürekler hep baki

Sen gittin ya güya masalın bitti
Anıların kaldı bende

Hayallerin
Ve de koynumda resmin

Götürmeye kimin gücü yeterdi ki hangi yüreğin haddi

Ara anılarını şimdi
Kur hayallerini

Yokla zulandaki resmi

En büyük yara hangisi ne kaldı ki geriye bulduğun en büyük boşluk nedir ki

Vurmaz bir daha üstelik artık
Nefesin nefesime

Altı üstü gitmekti sana göre her şey hâlbuki

Aslı sende kalsın bu aşkın öyleyse bütün nüshaları bende
Kestane saçlarını savur
Dolanan ömrüme

Gözlerin yeter o gözlerin
Okyanuslar dibi gibi mavi

Kaç gecem oldun ki sanki
Kaç yıldızım hep sen

İlle de son nefesim hep adın olacak

Bir tanesin sen bende senden armağan beşi bir yerdesin zulamda

Adı yok bu sevdanın
Arama
Boşuna

Sensin tarifsiz kifayetsiz dilimde

Ve sanın hep son sesim sen bilmesen de özümde

Senden başka

Senden iyi eşkıya mı olur eşkıya mı var gönlüme

Senden iyi yürek vurgunu mu olur karbeyazı şiir fırtınası şaki.


Özay Sağlam

 
Toplam blog
: 25
: 249
Kayıt tarihi
: 04.09.08
 
 

Beyaz/ Siyah Gri Boz/ Yeşiller, Anarşist, Beni Siz Delirttiniz romanlarının yazarı ..