Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '19

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Beykent'te İkamid Etkinliği

“Gelin tanış olalım
İşi kolay kılalım
Sevelim sevilelim
Dünya kimseye kalmaz.”

    Yunus Emre

İnsan kaynakları alanında faaliyet gösteren yönetici ve uzmanların yanı sıra, çalışan ve şirket bazında insan kaynakları danışmanlarının bir araya gelerek oluşturduğu İnsan Kaynakları Mesleki İşbirliği Derneği (İKAMİD), 27.04.2019 Cumartesi günü Beykent Üni. Ayazağa Yerleşkesinde bir arada oldular.

Etkinliğe katılmak için yola çıktım. Bir durakta beklerken davranışlarından sezinlediğim Güven Akbaş ile Erhan Ayakta’nın da o toplantıya gittiklerini öğrendim. Tanıştık ve bindiğimiz minibüsle Beykent Üniversitesi toplantı salonuna ulaştık.

(Edirne Beykent Öğretim Kurumlarında tanışma fırsatını bulduğum ve unutamadığım Müslüm Özberber ile Fatma Günal’a belleğimde dönüş oldu. Beykent Eğitim Kurumları Temsilcisi olan Fatma Günal, şimdilerde de Üniversitenin yönetim kurulunda görevini başarıyla yürütmektedir.)

Salona girdiğimizde çoğunluğu genç ve gülen yüzler karşıladı. Kaydımı  yaparken ‘Gülşahiden Hanımınnnn…?’ Sözleri üzerinde babasıyım, dedim. Artan ilgiye koşut gülen gözleri ve yüzleri gördüm!

Kızım gördü, yanıma geldi ve bir masada çayımı yudumlarken; Gülşah’ın geçmiş yıllarda Kent Gıda’da birlikte görev yaptıkları Ayfer Korkmaz’la buluştuk, dünden bugüne dönüş yaptığımız konuşmalarımız oldu. İkamid Yön. Kurulu Bşk Sn Ayhan Özekin, ‘hoş geldiniz’ dedi. Bu arada Mehmet Koçak ile tanıştırıldım. Kısa söyleşide bulunduk.

Belirlenen lansman (tanıtım) programı çerçevesindeki planlanan etkinlik, yerlerimizi aldığımız ‘Adem Çelik Konferans Salonu’nda coşku ve ilgiyle sürdürüldü!

***

Derneğin ilk buluşması olmasına karşın; hazırlık çok iyi yapılmış, panolar yerlerine takılmış, stant düzenlemeleri yerli yerinde, görevler iyi dağıtılmış ve anında yerine getirilir görünümde, her yerde profesyonel yaklaşım, başlamadan önce ve sonrasındaki mola ikramları iyi ayarlanmış, programın gerçekleşmesi süresince espirinin de olduğu nezih bir ortamda etkinliği ilgiyle izledim!

Açılışı ve programın yönetimini Tiyatro Sanatçısı Umut Oğuz, üstlendiği görevi ustaca, esprili ve başarılı davranışlarıyla sürdürdü. Kimi zaman güldürürken kimi zaman düşündürdü! Uzayan konuşmaları ustaca kesmesini bildi! Zamanı iyi kullandı. Yoğun alkışı da hak etti! Bilgili, kültürlü, yetenekli ve başarılı olduğunu yansıttı. Esenlikler dilerim.

Umut Oğuz, ‘Gülşahiden’ adı üzerinde durarak anlamını ya da açılımını sordu. Kızım Gülşahiden, ‘işte babam burada ondan sorabilirsiniz.’ dedi. Umut Oğuz, kıvraklığı ve yaklaşımlı gözleriyle beni buldu ve sorusunu yöneltti. Ne ki o anda kısaltarak yanıtladım. Nasıl mı? İşte şöyle: Gül, kökünü Gülizar olan çok sevdiğim ninemden, şah, kökünü genç yaşta dünyamızdan ayrılan annemden, ide: düşünce sistemi ve n ile nereden geldiğini vurgulayarak Gül+şah+ide+n = Gülşahiden dedim… “Vay anam vayyy! Ben nüfus memuru hatası sanmıştım, ne ad, bu nasıl düşünme!” demesin mi? Bana yönelen gözler, Umut’a alkışı kopardı!

Değeri giderek artan insan kaynakları mesleğine adım atmaya çalışan, yolun başında veya deneyimli tüm paydaşlar ile işbirliği içinde çalışmalar yapmayı planlayan İKAMİD, kamu kurumları ile yürütmeyi planladığı çeşitli projeler ve yaratacağı gelişim fırsatları ile şirketlerin ve çalışanların değerli bir paydaşı olmak için çalışmalar yürütecek.

İKAMİD Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Özekin yaptığı açılış konuşmasında; işsizliğin ve nitelikli işgücü eksikliğinin sorun olmaktan çıkarılması adına İŞKUR, reel sektör ve üniversiteler ile işbirliği çerçevesinde projeler üretmenin derneğin öncelikli planları arasında olduğunu belirtti.  İş dünyasının beklentileri ile eğitim arasındaki uyumsuzluğun öğrencilerin mezun olduktan sonra istihdam edilebilirliklerini azalttığının altını çizen Özekin, bu noktada İKAMİD’in iş dünyasının nitelikli işgücü beklentilerini karşılamaya yönelik eğitim ve gelişim faaliyetleri göstermeyi görev edindiğine değinide bulundu. 2019 eğitim ve gelişim planlarından söz etti.

Derneklerin yaşamsallığını sağlamanın önemine değinen ve Özekin’in “Kalem tutan elimiz.” olarak takdim ettiği kurucu üye Dr. Gülşahiden Durucan,Hayalimiz’ konulu sunumunda; yeni üyelerin katılımı ile güçleneceklerini, çalışma gruplarının işlevselliği ve üretkenliğinin artacağını vurguladı. Hedeflerinin İstanbul’un yanı sıra farklı bölgelerde de şubeleşmek, insan kaynakları fonksiyonlarına ilişkin süreçleri üyeleri ile birlikte tasarlamak ve paylaşmak, üyelerine insan kaynakları bölümlerinin şirketlerdeki yeri ve önemini daha üst düzeylere taşımak yolunda rehber olmak, ışık tutmak, hazırladıkları eğitim ve gelişim programları ile nitelikli işgücü oluşumuna destek olmak, şirketlerde insana ve insan kaynakları yönetimine ilişkin zihinsel değişikliğin sağlanmasına katkıda bulunmak olduğunu belirtti. İnsan kaynakları çalışan ve yöneticilerinin kolayca ulaşabileceklerini hissettikleri samimiyette ve yakınlıkta olmalarının kendileri için bir avantaj olduğunu da ekledi.

Program içeriğine göre kurucu üye ve genel sekreter gülen yüz Hülya Yıldız, ‘Hayalimiz’ konulu sunumunu görüntülerle katılımcılara yansıttı!

Panel Değişim Yolculuğu; Erim Hısım moderatörlüğünde; Serhat Batur,  Banu Engür, Mehmet Koçak ve Murat Karakaş konularını aktardılar.

Kurum Kültürü Söyleşisi’; Doç. Dr. Ata Özdemirci moderatörlüğünde; Canan Duman, Işık Şerefsoy ve Kamil Kasacı katılımcılara seslendiler.

Hülya Mutlu, İKAMİD Hikâyelerini; içerikli, özlü ve başarılı ses tonuyla dinleterek katılımcılardan alkışı hak etti!

İnsan Kaynakları mesleği adına içten ve özverili bu oluşumun hedeflerine giden yolda başarılar diler, emeği geçenleri kutlarım.

*

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..