Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Beynimde bir top zıplıyor!

Beynimde bir top zıplıyor!
 

Bu benimki değil :)


Yine olanlar oldu.

Bloğa üye olduğum ve ilk yazım yayınlandığından beri, bir içsel fırtınada savruluyorum.

Hayatta bir çok şeyi abarttığım gibi sanırım bu üye oluşu da abartmış olsam gerek :)

Şöyle ki, son 2 gündür beynimin içinde bloğa yazılabilecek cümleler zıplayıp duruyorlar, ne ben onları durdurabiliyorum, ne hızlarına yetişebiliyorum. Bazen bir konu üzerine paragraflar diziliyor aniden, bazen birbirinden ayrı, bağımsız cümleler kimi zaman sadece kelimeler…

Böyle içsel fırtınalara alışkınım, çünkü ayda iki defa yakalanmam farzdır. :)

Şöyle ki, psikoloji temelli ele alırsak ben bir nevi hipomaniye giriyorum, yani hızlanıyorum. Normal yaşantım 90 km ile seyrederken düşünün ki birden 160’a çıkmış gibi oluyor. Belki de bir ölçüm yapılsa böyle zamanlarda beynimi kullanma yüzdemin arttığı tespit edilecek :)

Hoş gibi görünebilir ama hoş değil. İnsan beyninin içinde kasırga kopmuşken normal hayata intibak edemiyor haliyle. Sanki bir nevi, suyun altına dalmışım gibi hissediyorum kendimi.

Psikiyatri bilgisi olanlar bilirler, bipolar rahatsızlıklar vardır, yani iki uçlu bozukluk. Kısaca bu rahatsızlıkta kişi depresyondan maniye yani basit tanımıyla aşırı hüzünden-aşırı sevince savrulur, bu gidip gelmeler haftalar, günler hatta saatler içerisinde yaşanabilir. Not olarak ekliyeyim ki en alt düzeyde bir tanım yaptım, eksikleri olabilir, ama genel manası ile durum budur.

Bu bahsettiğim bir hastalık, ama bazı insanlarda bu bir hastalık haline gelmeden bir karakter, kişilik özelliği olarak bulunur.

Hangimiz uçlarda savrulmayız ki?

Ama bazısı bunu daha sık ve derinden yaşar… Misal, ben :)

Zaten küçüklüğümden beri kendimde bir arıza olduğunun farkındaydım da, neyse ki psikoloji ve psikiyatri eğitimi ile teşhisi koyabilecek hale geldim. :)

Şimdi merak ettiğim şu:

Sizde bu delilikten ne kadar var? :)

Not 1: Ben hasta değilim :)

Not 2: Psikiyatrik hastaların bir kısmı da hastalığını kabul etmez zaten :)

Mp3 çalarımdan: Ray Charles-Hit The Road Jack

 
Toplam blog
: 29
: 525
Kayıt tarihi
: 03.10.09
 
 

Psikoloji mezunuyum, ve bundan dolayı olsa gerek kendini analiz edip hırpalama konusunda oldukça iyi..