Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

22 Mart '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
92
 

Beyninizi Besleyin

  Beyin sağlığı ve beslenme arasında doğrudan bir ilişki vardır. Kaliteli yeterli ve dengeli beslenen bireylerde mental etkinlik ve konsantrasyon artarken yetersiz ve kalitesiz beslenen bireylerde tam tersi etki olmaktadır.

   Beyin tamamen yağdan oluşur ve en yağlı organ olarak bilinir.  Beynimiz nöronları onarma işlemine doğru yapıtaşları ile  besleyerek yardımcı olunabilir.

Kilo fazlanız varsa verin: Fazla kilo inflamasyonu arttırdığı için  beyin sağlığı ve zihinsel performansı etkiler.Bu nedenle sağlıklı kilo aralığı ve yağ  oranına gelmeye çalışın.

AYRICA :

-Yumurta: Mümkünse hergün  kahvaltı veya herhangi bir öğünde  sağlıklı pişirme yöntemi ile

-Omega 3 kaynakları: Kahvaltı veya diğer öğünlerde  besinlerin içerisinde

-Soğuk su balıkları veya  somon: Haftada 1-2 gün uygun pişirme yöntemleri ile öğle veya akşam yemeğinde   

 -Bol renkli  meyve ve sebze:   Hergün 5 porsiyon ana ve ara öğün olarak yeşil yapraklıları da salata olarak

- Kırmzı et: Haftada 2 -3 gün ana öğünlerde tek başına salata veya yemeklerin içinde

-Ceviz, badem ve diğer kuruyemişler: Ara öğünlerde veya kahvaltıda günde 30 gr ı geçmemek kaydıyla

- Demir içeriği zengin besinler:  Kahvaltı ,ara ve ana öğünlerde

-B12   vitamini içeriği zengin besinler: Gün içinde tüketilen   kırmızı et ve diğer B12 vitamini kaynakları  ile  (eğer emilimi bozacak ilaç kullanımı yok ise  )

-Üzümsü kırmızı ve mor meyveler  ; Kırmızı ve mor erik, yaban mersini, siyah üzüm içerdikleri antisiyoninler ile beyni güçlendirir.Mevsiminde  ve kuru olarak günde  tüketilen meyve miktarının 1  porsiyonu mor ve kırmızı meyveler olarak.

-Zentinyağı: Doymamış yağ içeriği zengin zeytinyağı yemeklerde ve salatalarda gün içinde 3 yemek kaşığı  olarak( kilo problemi var ise dikkat ) 

-Çay: Şeker  kullanmadan gün içinde İçindeki  flovanoidlerin gücünden faydalanmak amacıyla ( günlük tüketilen kafein miktarına dikkat ederek ) 3-6 bardak  olarak

- Kırmızı şarap ,  İçerdiği  flovoneller  nedeniyle  Haftada 1-2 kadeh  yemekle birlikte

- Zerdeçal :içerisinde bulunan curcumin ile beyin sağlığı açısından oldukça önemli bir baharattır. Yağ ve karabiber ile her  yiyeceğe makul miktarda

   Her gün beslenmenizde bu besinleri ve kuruyemiş yada baharatları ihtiyacınız ölçüsünde tüketir ve  egzersiz yapma alışkanlığı kazanabilirseniz  beyninizin gücünü arttırırken hafızanızı güçlendirebilirsiniz   .

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 52
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 79
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster