Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '14

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bi' de Atatürk Gibi Düşün - Norveç atasözü

Bi' de  Atatürk Gibi  Düşün  -    Norveç  atasözü
 

Atatürk'ün ve Cumhuriyet'imizin yılmaz bekçilerinden...


İlknur Güntürkün Kalıpçı...  26 yıllık Atatürk araştırmacısı.  "Atatürk kimdir?"  konulu videosunu facebook'daki bir paylaşımda izlediğimde , göz yaşlarımı tutamadım.  "Yok "dedim , "böyle güzel insanlar var olduğu müddetçe bizim sırtımızı yere getiremeyecekler, ne kadar gayret etseler de"...

Okullarda bize,  "pembe boyalı ev " ,  "kardeşi ile karga kovalama maceraları " benzeri  anlatılanların ne kadar yetersiz olduğunu , kendisinin de bu kadar yıllık Atatürk araştırmacısı olmasına karşın , anlattığı kaynaklara yeni ulaşabildiğini söylüyor , bu eli öpülesi  profesörümüz.

Videodan aklımda kalanları paragraflar şeklinde aktaracağım.  İlgilenenler  bahis konusu prfesörün isminden ilgili videoya ulaşabilirler...

Bu arada...  Yazımı  "Atatürk" kategorisinde yazmayı düşündüm ama böyle bir kategori olmadığını anımsadım sonra... MB idaresinin bana göre çok büyük bir eksiği hatta izninizle buna ayıbı diyeceğim bir uygulamasını öteden beri dile getirmeyi düşünüyordum. Bu vesile ile bunu da,  bu satırlarda tüm MB yazarları  ve okuyanları ile paylaşmak istiyorum... Köpek-kedi bakımı da dahil olmak üzere bir çok kategori başlığı içinde  aradığım bu  kategoriyi bulamamaktan duyduğum üzüntüye sanırım, ülkesini ve onun önderini seven herkes katılacaktır...Ayrıca kategori  seçimi listesi neden alfabetik değil,bunu da anlamak mümkün değil...

Sayın Güntürkün Kalıpçı'nın,   bir yazılı kaynaktan  okumadan son derece heyecanla , içtenlikle  tam bir hatip  görüntüsü ile yaptığı konuşmasından en ilginç olanları ...

Yunan komutanı  Trikopis  ölünceye kadar her 29 Ekim'de   müzede bulunan Atatürk  resmi önüne geçip  selam verir saygı duruşunda bulunurmuş...

Milletler cemiyeti  Atatürk'e,   cemiyete dahil olmak için müracaatta bulunup bulunmayacağımızı sorunca, Atatürk "Biz şartları inceleriz uygun bulursak davet bekleriz, biz müracaat etmeyiz"demiş.  Sayın profesör ,  burada;   bizim AB 'ne girebilmek uğruna  neler yaptığımıza atıfta bulunarak "Bir de  bu güne bakalım" diyor...

Eğitim sistemimizle ilgili  yazdığı MİSAK-I MARUF ismini verdiği yazısını, onun yazdığını söylemeden  üniversiteli gençlere, aydınlara okumuş profesör.  Herkes ne muhteşem bir sistem,  bu uygulansa ülkemiz ne büyük atılımlar yapar demiş, bunun yeni bir sistem olduğunu sanmışlar...Hatta bu sistemde emekli öğretmenlerin de ne yapması gerektiği de yazıyormuş, bu kadar incelikleri bile düşünmüş bu üstün deha...

27 Kasım 1978...  152 üyesi olan Unesco   genel kurulu,  şöyle bir karar alıyor: "Dünyada  barışa hizmet  yolunda çalışmış üstün kişilerin, gelecek kuşaklara örnek olması bakımından doğumlarının yüzüncü yılını Unesco olarak  tüm dünyada kutlayacağız.   Bunun için de , Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün yüzüncü doğum yılı  1981'i ,  Atatürk yılı ilan ediyoruz"   Bu karara İsveç delegesi itiraz eder "Ne yani, her liderin doğum  yılını mı kutlayacağız Unesco olarak" demiş.  Bu sırada Rus delegesi  , bu itiraza cevap vermiş.  "Her ülke, her probleminde  çare olarak Mustafa Kemal'i örnek almalıdır"  Aradan  3 yıl geçip tekrar  , delegeler toplandığında yani 1981'de  İsveç delegesi kürsüye gelerek " Bu süre içinde Mustafa Kemal'i inceledim. O günkü tepkim için özür diliyorum ve ilk imzayı ben atıyorum, O, eşi olmayan bir dünya lideri " demiş...Unesco'daki bu uygulama,  ilk ve tekmiş...

Haiti cumhurbaşkanı...  Mezar taşına  şöyle yazılmasını vasiyet etmiş ve öyle yazılmış...  "Günümüzde Atatürk'ü örnek alarak  yaşamanın gururu içinde ölüyorum..."

Yıl 2000...  ABD  başkanı, önderimiz için  şu saptamayı yapıyor :   " Milenyumun  tartışılmaz tek lideri  ATATÜRK'dür " ...

Prof. Güntürkün Kalıpçı'nın bir konferansı sırasında ,  Norveç'li bir gazeteci  söz alarak , "Bizde bir atasözü vardır Atatürk'le ilgili olarak" diyor.   Bir problem olduğunda tembellik eden veya bu halledilmez diyen birine  bu  atasözü  ile  sorunu  çözmesi için teşvikte bulunurlarmış.  O da, şuymuş:  "Bi' de Atatürk gibi düşün ..." 

Sorunun,  ancak onun gibi düşünerek  ;  olanakların , aklın zorlanarak  mutlaka çözülebileceğini anlatmak isterlermiş sanıyorum...

Böyle bir liderimiz, önderimiz , rehberimiz var ve biz  bugün,  O'nun bıraktığı yerden ne kadar gerideyiz...

Başkaları gibi,  bir de biz ;   özellikle bugünlerde  "Bi'de Atatürk gibi düşünebilsek..."  çözülmez sandığımız ne sorunların üstesinden gelebileceğiz kimbilir...

 

 

 

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..