Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '12

 
Kategori
Sağlık
 

Bıldırcın yumurtasının yararları

Bıldırcın yumurtasının yararları
 

bıldırcın yumurtası


Yeğenim, çok öksürüyordu, doktor, grip olduğunu belirtip antibiyotik ve öksürük şurubu verdi. Hepsini kullandığı halde bir türlü geçmedi. Bir arkadaşım: "soğanı soyup dilimleyin üstüne bir kaşık bal koyup bir gece bekletin. Sabah aç karnına onu içsin geçer ” Dedi. Onu da yaptık geçmedi. Sonunda bıldırcın yumurtasının iyi geleceğini söylediler. Bir adet bıldırcın yumurtasını bir bardağın içine kırdık. Bir kaşık balla karıştırıp çalkaladık, Bir bardak süte ekledik. 15 gün süreyle sabahları aç karnına bu kürü yaptı. Şikâyetleri geçti. Öneren arkadaşıma teşekkür ediyorum. Belki de kullandığı ilaçlar, soğanlı bal (bu karışımın da antibiyotik yerine geçtiğini, öksürüğü kestiğini kullananlar iddia ediyorlar.) ve bıldırcın yumurtasının arda, arda kullanılması iyi geldi.

Bu konu ile ilgili Op. Dr. Aytek’in Ertuğrul’un bir yazısını aktarıyorum:


NAHİDE ÇELEBİ


Op. Dr. Aytekin Ertuğrul



Bu kadar köklü bu kadar ciddi ve okuyucusu yüksek düzeyde bulunan Birlik dergisinde bıldırcın yumurtası için yazı yazmak ilk bakışta yadırganabilir. Ama yadırgamayın ve sonuna kadar okuyun. Bana bıldırcın yumurtası için yazı yazdığıma değil şimdiye kadar neden yazmadığıma kızacaksınız.


Bundan 8–9 ay kadar evvel tam 6 ay öksürdüm. Serde doktorluk da var ya profesörlere, doçentlere, yardımcı doçentlere gittim. KBB uzmanlarına, göğüs uzmanlarına, dâhiliye uzmanlarına gittim. Bir sürü film, test, tahliller yapıldı. Bir sürü ilâç verildi. Torbalar dolusu antibiyotik ve şurup içtim. Bana mısın demedi. Öksürük, hapşırık, baş ağrısı devam etti. Taslar dolusu balgam çıkardım. Bu hastalık beni alır götürür diyordum ki bir dost imdadıma bıldırcın yumurtası önerisi ile yetişti, işte size bu öykümü anlatacağım. Dostumuz bu sizin çektiğiniz hastalığın çaresi var: Şaşıracaksınız ama çaresi bıldırcın yumurtasıdır deyince ne yalan söyleyeyim 30 yıllık hekim olarak pek ciddiye almadım. Ve gerçekten şaştım. Ama yapacak başka bir şeyim de yoktu. Bütün doktorlara gitmiş, bütün tahlil ve incelemelerimi yaptırmıştım. Bütün bilinen bilinmeyen ilaçlarımı kullanmıştım. Yapacak başka bir şey de kalmamıştı. Denize düşen yılana bile sarılırmış. Bu yılan değil bıldırcın yumurtası idi. Ona sarılmakta bir sakınca yoktu. Peki nereden bulacaktık. Nasıl kullanacaktık. Bulunacak yerler Necati beyde çiftliği varmış, büyük marketlerde paketlerle satılıyormuş. Paketlerin üstünde tarifleri bile yazılı: Avrupa da tıp doktorları yıllardır kirli hava, astım gibi sorunların yol açtığı rahatsızlıkların tedavisini hep bıldırcın yumurtası yardımı ile yapmaktadırlar. Gramajca beş bıldırcın yumurtası, eşittir bir tavuk yumurtası olarak hesaplandığında bıldırcın yumurtası;


5 kat fazla fosfor,

8 kat fazla demir,

6 kat fazla B1,

15 kat fazla B2 vitamini,

9 kat fazla protein içermektedir.


Güç ve zindelik vermesi, solunum, alerjik astım sorunları için doğal bir antibiyotik olması lezzeti salataların, mezelerin süsü, çocuklar için eğlenceli bir vitamin hapı olması ürünün en bilinen özellikleridir. Tavuk yumurtası ile yapılan her şey ve pişirme biçimi bıldırcın yumurtası ile aynen yapılabilir.


Op.Dr.Aytekin Ertuğrul

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..