Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '07

 
Kategori
Bilgisayar
 

Bilgisayar çökerse

Bilgisayar çökerse
 

Microsoft daha önce çıkardığı işletim sistemlerinde (win95, win98) genellikle yeni sürümde daha fazla şeyler yapan bir işletim sistemi ile karşımıza çıkmıştı. Fakat xp home, windows 98 ile karşılaştırıldığında garip bir şekilde bazı özelliklerde biraz daha geride kalıyor gibi; evet çok yeni bazı programlara sahip, yeni donanımlarla daha kolay çalışma gücü var fakat gariptir; xp' de benim gibi web tasarım ile uğraşan bir amatörün çok sevdiği "Front page" web editör'ü ve Asp dosyalarını bilgisayarınızda denemeniz için elzem olan "Pws" programı yok ve muadil diyebileceğimiz hiç bir programda doğru dürüst kurulup kullanılamıyor (xp profosyenel serisinde bu özellikler var)

Bu durumda ben ne yaptım biliyor musunuz? Bilgisayarımın bir diskine eski göz ağrım windows 98' i kurmaya karar verdim. Her şey çok güzel gitti, kurulum tamamlandı fakat heyhat! hiçbir işletim sistemi bilgisayarımın ekran ufkunda görünmüyordu. Oysa okuduğum bir makaleye göre yaptığım tüm işlemlerden sonra bilgisayarımı açarken bilgisayar bana "Xp' mi istersin win98' mi" diye soracak ve bende istediğim işletim sistemini kullanacaktım.Bunun kısa adı çöküştü. Akrep burcunun inatçılığı ile; "Ben sana gösteririm açılmamayı" gibi Bilgisayarın ruhunun dahi duymadığı volümü yükselen ve düşen laflar harcasam da neticede "Eyvallah" deyip yeni bir kurulum yapayım dedim çünkü win 98' de böyle durumlarda yeni kurulum sökükleri dikebiliyordu. Xp' de ise kurulum bir yere gelip Hard diski tanımayınca (sürücülerini F6' ya basıp yüklememe rağmen) bu gelişmiş programın bir önceki programdan çok şey öğrenmesi gerektiği sonucuna vardım. Bir kaç tamir adresini arayıp "Bilgisayarınız çökmüş, format atmamız lazım" ifadeleri ile karşılaştıktan sonra ne pahasına olursa olsun diskimin içindeki birikmiş arşivimi kurtarmalıyım diyerek kolları sıvadım ve ne mi yaptım? İyi dinleyin lazım olur:

-Bios'a girip ilk boot cd-room ile yapılsın seçeneğini seçtim.
-Eski hurdaya çıkmış bilgisayarımın Hard diskini yeni bilgisayara takıp Xp kurulumu yaptım.
-Böylece bilgisayara girerek bilgilerimin olduğu Hard diskime ulaştım.
-C: kökündeki boot.ini dosyasına girerek bilgisayarımın açılışı ile ilgili yaptığım hatayı giderdim.

ve bilgisayarımı mevcut yüksek kapasiteli Hard diskim ile sorunsuz açtım ve format atıp eski bilgilerimi de silmemiş oldum. Belki bir gün bir bilgisayar kazazadesine bu bilgiler gerekir diye düşünüyorum. Saygılarımla...

 
Toplam blog
: 251
: 916
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

İ.Ü Edebiyat Fak. Coğrafya bölümü mezunuyum. Lise, üniversite ve  öğretmenliğim boyunca yaşamı şi..