Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '13

 
Kategori
İnternet
 

Bilgisayarınız emniyet tarafından bloke edilmiştir

Bilgisayarınız emniyet tarafından bloke edilmiştir
 

Dün bilgisayarımı açtığımda kilitlenip önüme çıkan ekranda bilgisayarımın izinsiz siber faaliyetten dolayı bloke edildiği yazıyordu. Sol üstte Polis logosu ve çeşitli yönetmelik maddeleri sıralanmış, altta ise web camimde görüntüm online olarak gösteriliyor, buna gerekçe olarak da görüntülerin delil olarak toplandığı yazıyordu. Ayrıca sağ tarafta geri sayım süresi verilmiş 200TL yatırılmazsa cezai işlem uygulanacağı yazıyordu.

Bu tabloyla karşılaşınca önce afalladım. Çünkü çok mantıksız geldi ve gerçekçi durmuyordu. Bilgisayarım bloke olduğu için cep telefonumdan internete girip araştırdım. Zaten cep telefonumdan internete girince bunun düzmece olduğunu iyice anladım çünkü bilgisayarımda çıkan sayfada Türk Telekom’la ilgili bilgiler yer alıyordu. Eğer gerçek olsa telefonumdan aynı internet ağına girmem mantıksız olurdu. Her neyse kısa bir araştırma sonucunda bunu virüs/trojan olduğunu, dünya çapında kurbanlarını tuzağa düşürdüğünü öğrendim. Hangi ülkede yayılmışsa o ülkenin dili, para birimi ve kolluk gücünün ismiyle uygulanıyordu. On bin kişiyi tuzağa düşürse dolar üzerinden yuvarlak hesap yaparsak iki milyon Dolar yapar ki eminim daha fazla kişi bu tuzağa düşmüştür. Türk Polisi de bu virüsle ilgili uyarıda bulundu zaten.

Anti-virüs taratmasından sonra sızan virüsü tespit edip temizledim sorun halloldu. Eğer sizin de bilgisayarınız böyle bir sayfayla karşılaşıp kilitlenirse paniğe kapılmayın.

 
Toplam blog
: 9
: 1376
Kayıt tarihi
: 28.01.13
 
 

Hukuk okumakla meşgul. ..