Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '08

 
Kategori
Felsefe
Okunma Sayısı
932
 

Bilim konuşunca hurafe susar. Susmazsa da sonuç değişmez:-))

Türban konusundaki son yazımda;

<ı>“Sayı çokluğuyla Kuran'da bir yasağın var olup olmadığına ve bahse konu ayetlerde ne anlatılmak istendiğine karar verilemez. Hele söz konusu olan bilgi ise asla geçerli bir yöntem değildir” demiştim.

Bu savıma şöyle bir yanıt aldım;

<ı>“"<ı>Siz bir kaç tane uzman hocanın görüşlerine dayanarak örtünme olmadığı tezini savunabilirsiniz ancak olduğunu savunan yüzbinleri unutamayız...."Sayı çokluğu ile karar verilemez ise ne ile karar verilir... Çokluğundan bahsettiğimiz insanlar da akademik ünvana sahip, ilahiyat konusunda bilim adamları. <ı>Ülkemiz açısından bakıldığında ise Diyanet İşleri Başkanları...

<ı>Bundan sonrası ilmi değil tarafgarlık ve anlayış ile ilgilidir...”

Kusura bakılmasın ama bu görüşe kesinlikle KATILMIYORUM.

Bu konu bilimi ilgilendirir. Bilimsel bir konu da hiçbir zaman şahsi tarafgirlik ve anlayış meselesi olarak görülemez.

Bilim kanıtlara ve gözleme yani gerçeğe göre karar verir, şahsi anlayışa ve tarafgirliğe prim vermez, veremez. Verirse bilim değil hurafe, safsata olur..

Tekrar söylüyorum, “Bilimde, bilgide kesinlikle kafa sayısının fazlalığı, azlığı veya bilek gücü bir üstünlük sağlamaz.

Bilimde ne demokrasi ne de diktatörlük işler.

Bilim evrenin(Bence Yaratanın) yasalarına atıfta bulunur ve sadece onlara itibar eder. O yasalar ki ne affeder ne de torpil geçer. (En temel yasa Determinizmdir. Kurban keserek, zekât vererek fatura ödemekten kurtulmayı düşünenler hüsrana uğrayabilirler. Allah’ın affetmesi çok başka bir işleyiştir.) Sapı kopan Elma düşer.

Bilim basit aritmetik hesaplamalara da uymaz.

Örneğin, 3+1 her zaman 4 ETMEZ.

3 litre Hidrojen gazı ile 1 litre Azot gazı bir araya geldiğinde toplam hacim 4 litre DEĞİL, YARISI KADARDIR.

Çünkü bu 4 litre gaz birbiriyle etkileşir ve Amonyak gazına dönüşür.

Meydana gelen Amonyak gazı da 4 litre DEĞİL, SADECE 2 LİTREDİR.

KİMYA(Simya) bu nedenle dönüşüm, dönüştürme bilimi olarak tarif edilir.

Bu konuda başımdan geçen bir olayı da, konuyla ilgisi sebebiyle anlatmak isterim;

1970’li yıllarda çiçeği burnunda bir Kimya y. Müh. İken, MTA Enstitüsünde çalışıyordum.

Murgul/Artvin’de görevlendirildim. Alman teknik Yardım heyetiyle beraber yürütülen Bakır arama faaliyetleri vardı.

Nichel isimli, esas eğitimi Jeoloji olan Alman Dr. Jeokimyacı ile beraber Laboratuarda çalışmak üzere gönderilmiştim.

Kullanılan son model cihazları hibe olarak Almanya’dan getirmişlerdi. Beni de muhtemelen az gelişmiş Türkiye’nin az bilgili mühendisi sanıyorlardı.

İki tane de laborantımız vardı. Ama İş yükü çok fazlaydı. Binlerle ifade edilebilecek sayıda toprak ve su örnekleri geliyordu.

Dr. Nichel ilk günden beni Ankara’dan gönderilmiş ilave bir Laborant gibi gördü ve hammaliye işler yaptırmaya kalktı. Karşı çıktım. Ertesi gün teknik yardım heyeti başkanı olan Alman geldi. Bana,

-“Mr. Tuncay, bu laboratuarın şefi her Nichel’dir. O ne diyorsa onu yapacaksınız. Aksi takdirde sizi Ankara’ya şikayet ederim” dedi.

-“HAYIR, yapmam. Ben buraya laborant olarak değil, birlikte çalışmak üzere gönderildim. Ayrıca Her Nichel bana amirlik yapabilecek düzeyde Kimya bilgisine sahip değildir. Üstelik bilimde diktatörlük olmaz. Bilenin dediği olur. Şimdiye kadar onun size verdiği analiz sonuçlarının hiçbiri sağlıklı değildir” dedim.

Şaşırdı. Sonra aldım bir analiz tüpünü Atomik Absorpsiyon Spektrofotometresinin hortumuna değişik derinliklerde daldırdım, dalgalanan sonuçları gözüyle gördü.

-“Çökeleği ayrılmamış bir çözelti değişken sonuçlar verir, Kimya nosyonu olan biri böyle temel bir hata yapmaz”, dedim.

O ana kadar bana tepeden bakan, kendini ve milletini üstün gören Alman Müdürün ses tonu da uslubu da değişti. Bir anda durum tersine döndü, emir alan değil, danışılan adam oldum. Neden çünkü bilim, bilgi konuştu, bilimsel kanıt konuştu.

Tartıştığımız konuda da durum aynıdır.

Bahse konu “akademik ünvana sahip, ilahiyat konusunda bilim adamları”<ı> ne derse desin,

Musaf(yazılı Kuran) konusunda, “ilahiyatçı<ı> olmayan” Tuncay Erciyes’in dediği doğrudur.

Eğer hala bir tereddüt varsa, o bahse konu edilen “akademik ünvana sahip, ilahiyat konusunda bilim adamları”na lütfen

şunları sorunuz;<ı>

"İslamiyetin yayıldığı yıllarda Arapça yazılarda “HAREKE” denen, (harflerin altına ve üstüne konularak, kelimenin nasıl okunması ve ne anlam kazanacağını anlatan) işaretler kullanılmakta mıdır?"

Şu an elimizdeki Kuran’da “HAREKE” denen bu işaretler olduğuna göre, bırakın Hz. Muhammed’e vahyedilen orijinal Kuran’ı, Halife Ebubekir döneminde oluşturulan Mushaf’ı(yazılmış Kuran’ı) okuyor olabilir miyiz?
Sevgilerimle.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Tabii bir katkı olmak üzere tepkimeye giren maddelerin toplam ağırlığı yani toplam kütlesi 4gr ise çıkan gazın kütlesi de yine 4 gr olur. Hacim değişken olsa da kütle miktarı sabittir. selamlar.

Ezgi Umut 
 18.01.2008 19:23
Cevap :
Elbette, reaksiyona giren ve çıkan maddelerin toplamı değişmez. Doğada maddenin sakınımı ve daha genel anlamda enerjinin sakınımı yasasını ihlal eden hiçbir olay cereyan edemez.  07.04.2011 0:24
 

Haklısınız kendimi çok net ifade etmemişim. 3 lt hidrojen gazı ile 1 lt. azot gazı bir araya geldiğinde elbette 4 lt amonyak gazı oluşturmaz. Bu gazların fiziki özellikleri ilgili bir durumdur. Ama 3 kilo hidrojen gazı ile 1 kg azot gazını bir araya getirdiğniz zaman ne olur? Demek istediğim matematiğin soyut bir bilim olup, bunu litreler ve kilolarla somutlaaştırdığınızda çok farklı sonuçlara ulaşılabileceğidir. Ama matematikte 3 + 1 her zaman 4 eder. Sorunu dert etmeyin blogunuz beğendim ve ana fikrinize de kesinlikle katılıyorum. Saygılar ve sevgiler

Matilla 
 18.01.2008 15:04
Cevap :
Siz de haklısınız. Katkınız için teşekkür ederim.  25.01.2008 6:28
 

Bilimde demokrasi ve dikatörlük olmaz görüşünüze kesinlikle katılıyorum. Zaten başından itibaren dinin karşısına laiklik anlayışının konulması da bana çok anlamsız gelmiştir. Çünkü dinin alternatifi sadece bilim olabilir. Bunun haricinde keşke şu 3 + 1 her zaman 4 etmez sözünü söylemeseydiniz. 3 Lt. + 1 Lt her zaman 4 Lt etmez dediğiniz zaman katılırım da sizin söylediğiniz şekle katılamam. Saygılar ve sevgiler

Matilla 
 17.01.2008 7:00
Cevap :
Katkınız için teşekkür ederim. Eğer “keşke şu 3 + 1 her zaman 4 etmez sözünü söylemeseydiniz. 3 Lt. + 1 Lt her zaman 4 Lt etmez dediğiniz zaman katılırım da sizin söylediğiniz şekle katılamam” ifadenizi biraz açarsanız memnun olurum. Çünkü verdiğim örnek Kimyada Amonyak sentezi olarak biliniz. 3 litre Hidrojen gazı ile 1 litre Azot gazı bir araya geldiğinde birbiriyle etkileşir ve Amonyak gazına dönüşür. Meydana gelen Amonyak gazı da 4 litre DEĞİL, SADECE 2 LİTREDİR. Saygılarımla.  18.01.2008 14:54
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 67
Toplam yorum
: 60
Toplam mesaj
: 28
Ort. okunma sayısı
: 4326
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Ayrik otu tohumu ekip, buğday imajinasyonu yaparak, Buğday  hasatı yapabilir misiniz? Her ne ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster