Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Bilimsel Çikolata Farkı

Bilimsel Çikolata Farkı
 

Bilimsel Çikolata Farkı


İnsanlar çok mutlu değil mi? Güneşin verdiği güzel bir enerji var ortada sanırım, tüm bunları düşünürken içimden dedim ki  “ Peki ya bunun bilimsel açıklaması ? “ E sektörümüz gıda olunca akıl hep oralara gidiyor. “ Bu insanlar çok mu çikolata yiyor da bu kadar mutlular acaba? “ diye düşündüm. Şaka şaka… Ama konumuz çikolatanın ta kendisi, o gerçek.

Buyrun bakalım bu hafta neler bekliyor sizi?
Daha önce bu köşede sizlerle çikolatayı çok konuştuk, üretiminden tutun da bitterine kadar. Bu sefer dikkatimi çeken ve sizlerle paylaşmak istediğim çikolata benim gibi biraz bilimsel bakıyor dünyaya. Dikkatinizi ya çekti, ya da ilerleyen günlerde çekecek.  Çikolata adını “Flavanol “ kelimesinden almış .

Sizi sıkmadan bu konuyu nasıl yazsam diye düşündüm düşündüm, en tatlı şekilde anlatmaya karar verdim. Oturup burda flavanollerden, kimyadan bahsetmeye hiç niyetim yok. Bilimsel dergi çevirmiyor, burda makale yazmıyoruz. İlginizi çekerse ayrınıtlı bir şekilde okuyabilirsiniz, oldukça zevkli bir konu.

Basit bir şekilde anlatmam gerekirse flavanol, kakao meyvesi çekirdeklerinin özündeki bir madde. Neden bilmeliyiz bu ayrıntıyı? Flavanollerin sağlık açısından çok fazla sayıda olumlu etkisi gözleniyor ve bilimsel araştırmalar bunu hep destekliyor. Her geçen yıl bu konuda yapılan araştırmalar birbirlerini ileriye taşıyacak şekilde devam ediyor.  Peki nasıl ulaşılıyor bu maddeye? Öncelikle kakao meyveleri toplanıyor, sonrasında çekirdekleri ayrılıyor. Aslında buraya kadar tüm çikolatalarda olan işlem geçerli. 

Dikkatimi çeken piyasaya giriş yapan bu çikolatada ise üretimde uygulanan özel bir işlemle flavanol miktarı korunan kakao kullanılıyormuş. 4 parçasında ise 200 mg flavanol içerdiği özellikle belirtilmiş . Zaten bildiğiniz gibi bitter çikolata kategorisinde yer aldığı için tüm güzel özelliklerini de içine alan bir çikolata olmuş bu bilimsel çikolatamız. Gözlemlediğim kadarıyla bitter aşıkları ürünü sahiplenmiş durumda. Piyasada da rengiyle, tasarımıyla değil de farklı bir kulvardan karşımıza çıkan bu ürünün uzun bir süre dikkat çekeceğini düşünüyorum.

Bir çikolata veya bir mutluluk kaynağı dışında bilimsel kelimelere yönlendiren ve araştırmaya sorgulamaya yönelten bir ürün olması çok güzel değil mi? Belki hayatınızda hiç  “ Flavanol “ kelimesini duymamıştınız ama bu sayede açıp bir baktınız belki de ne demekmiş diye. Böyle farklı ürünler hakkında konuşmak ve farkındalık sağlamak, çikolatanın verdiği mutluluğa yakın benim için.

Sağlıkla Kalın!

Not: “ Çikolatanın bile bilimselini severiz. “

Gıda Mühendisi

Nermin Özge BİLGE

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..