Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Bilinçaltınızı kullanarak Sınavda başarı ve öğrenmenin ipuçları

Bilinçaltınızı kullanarak Sınavda başarı ve öğrenmenin ipuçları
 

Öğrenci Koçu İnci Aktaş

Öğrenci olarak geçirdiği yıllar boyunca çocuklarımız ve gençlerimiz çok çeşitli şeyler öğreniyor ve bir çok deneyim yaşıyorlar. Ancak ne yazık ki bu deneyimler ve öğrendikleri bilgiler, eve dönmeden önce o gün öğrendiklerini düşünüp içlerinde değerlendirmedikçe ve kendileriyle birlikte neleri götürmek istediklerini belirlemedikçe, bilgiler öğrendikleri ortamda kalır.

Ancak öğrenilenlerin ne zaman kullanılacağına bilinçli olarak karar verirlerse ve farkında olurlarsa o bilgi, dersane, okul ya da özel öğretmenin bilgiyi aktardığı yerde kalmayacaktır.
 
Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre bir grup öğrenci, öğrendikleri sınıfta sınava girdiklerinde hepsi sınavda başarı sağlamış ve iyi notlar almışlar. Sınavdan beş dakika sonra okulun içindeki spor salonunda aynı öğrencilere aynı sınav yapılmış ve yüzde yetmiş beşi sınavdan kötü not almışlar.
 
Sebep çok basit sınavda başarı için öğrenmenin ipuçları, öğrendiklerini başka ortama taşıyabilmektir.
 
Bilinçaltı bir araştırmaya göre saniyede iki milyon kadar bilgiyi depolar bu nedenle bilgi depolamadaki bu seçicilik beyni gereksiz şeylerle doldurmaya karşı koruyucu bir önlemdir ama ne yazık ki öğrenilenleri gerektiği yerde ve zamanda kullanmayı engelleyebilir. Bu nedenledir ki sınava giren öğrenciler ya da kişiler sınavdan çıktıklarında çok iyi bildiğim soruyu unuttum ya da yapamadım derler. Bilgilerini sınav ortamına taşıyamamışlardır çünkü.
 
Öğrenilenleri sindirmenin en iyi yolu gerek duyulduğunda akla getirmektir. Örneğin telefon numaranızı her gün aklınızda tutmaya çalışırsanız çıldırırsınız. Birisini arayacağınız zaman hatırlasanız da işe yaramaz. Ama birisi sorduğunda hatırlamak en iyi pekiştirmedir.
 
Öyleyse sınavda başarı ve öğrenmenin ipucu olarak, öğrenme nerde gerçekleştiyse öğrencinin veya kişinin o odadan götürmek istediği şeyleri düşünmesini isteyin. Ve onları nereye götürmek istediklerini de düşünmeliler. Sınava girecekleri herhangi bir derslik mi? Evdeki çalışma masası mı? Okul mu? Dersane mi? Gelecekte bu alanda öğrendikleri ve kavradıkları ve kendiliğinden akıllarına gelecek olan şeylerin işe yarayacağı yerleri düşünmelerini isteyin.
 
Bu bilgilerin bilinçdışı aklınıza yerleşmesine izin verebilirsiniz. Bu bilgilerin nerede kullanılacağını farkında olsanız da olmasanız da nasıl sınıflanacağını bilinçdışı düzeyde bilirsiniz.
 
Ve bir ipucu daha, uyumadan önce kişiler değişik ruh hallerinde olduğu yani trans durumunda olduğu için bilinçaltına telkin verebilirsiniz. Çocuğunuzun ya da kendinizin o gün öğrendiklerinizi sınıflandırmasını ve gerektiği yerde kullanmak üzere bilinçli aklınıza sunmasını bilinçaltınızdan isteyebilirsiniz.
 
Yaşam koçunuz olarak sizden bilinçdışınızın başka biri değil sizin parçanız olduğunu anlamanızı istiyorum. Basit bir parça değil ve farklı işliyor. Öğrendiğiniz yeri o bilgiyi kullanırken hatırladığınız sürece orada öğrendikleriniz sizi yalnız bırakmayacaktır.
 
Sevgiyle kalın,
 
İnci AKTAŞ-Öğrenci Koçu ve NLP Uzmanı
 
 
Toplam blog
: 76
: 1085
Kayıt tarihi
: 28.11.10
 
 

İnci AKTAŞ 1984 yılında Bursa'da doğdu. Uludağ Üniversitesi İşletme bölümünden mezun oldu. İstanb..