Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '07

 
Kategori
Okullar
 

Bilinen ve bilinmeyen yönüyle Darüşşafaka eğitim kurumları...

Bilinen ve bilinmeyen yönüyle Darüşşafaka eğitim kurumları...
 

Okulların açılmasına az bir zaman kala bir okulu anlatmak istiyorum... Darrüşşafaka Eğitim Kurumları. Bu isim hepimize tanıdık gelse de çoğumuzun anlamını bilmediğini düşünmekteyim. Darülacize kurumu ile de karıştırılan Darüşşafaka Cemiyetinin kuruluş amacının özeti şudur:

Darüşşafaka Cemiyeti 30 Mart 1863 yılında, “Cemiyet-i Tedrisiyye-i İslamiye” adıyla devrin önde gelen devlet adamları tarafından babası vefat etmiş, ekonomik durumu yetersiz, çalışkan, yetenekli çocukları okutmak üzere kurulmuştur. 144 yıllık tarihinde değişmeyen bu misyonu ile eğitimde fırsat eşitliğini uygulayan öncü sivil toplum örgütü olma özelliğini korumaktadır. Tüzüğü gereği Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı Cemiyetin Başkanıdır. Bu özellik Osmanlı Devletinden gelen geleneğin sürdürülmesini amaçlamaktadır. Bugüne kadar Cemiyet faaliyetlerini esas itibariyle hayırsever vatandaşların bağışlarıyla sürdürmüş, aldığı devlet desteği sınırlı olmuştur. Cemiyet eğitim faaliyetlerini sahip olduğu Darüşşafaka Eğitim Kurumları vasıtasıyla yerine getirmektedir.

Eğitime uzun süre Fatih semtindeki tarihi binasında devam eden Darüşşafaka Lisesi, 1955 yılında kolej statüsüne kavuşturuldu, 1971 yılında da kız öğrencilerin okula kabulü ile karma eğitime geçti. Daha sonra Cumhurbaşkanları Sayın Kenan Evren ve Sayın Süleyman Demirel’in destekleriyle Maslak’ta 87.000m2 üzerine inşa ettiği modern kampüsüne 1994 yılında taşındı.

Bugün Darüşşafaka Cemiyeti ilkokul 4. sınıfta yarışma sınavı ile aldığı babası vefat etmiş, ekonomik durumu yetersiz, çalışkan öğrencilere, liseden mezun oluncaya kadar tam burslu olarak karşılıksız yatılı eğitim imkanı sağlamaktadır. Halen İngilizce eğitim yapılan ve yanında 2.yabancı dil öğretilen Darüşşafaka İlköğretim Okulu ile Lise’sinde toplam 796 öğrenci okumaktadır. Öğrencilerin giyim, barınma, yemek, kitap, sağlık gibi tüm ihtiyaçlarının Darüşşafaka Cemiyeti tarafından karşılandığı ve her ay belli bir miktar harçlık verildiği Darüşşafaka Eğitim Kurumları’nda, mezun olan öğrencilerin okulla ilişiği kesilmemekte, üniversiteyi kazanan öğrencilere karşılıksız burs imkanları sağlanmaktadır.

Her yıl Aralık ayı gibi başlayan sınav kayıt işlemleri o yılı takip eden Haziran ayına kadar sürer. Aynı ay içinde yapılan sınav sonucu başarılı olan öğrenciler mali durum tahkikatından sonra okula kaydedilir.

Ben yıllarca bu bilgilerden habersiz yaşayan biri olarak toplum bilincine ve yeterli araştırmaya girmediğimizin oysa buna ne denli ihtiyaç duyan bir toplum olduğumuzun altını çize, çize belirtmek istedim. Okul hakkın da daha detaylı bilgi için www.darussafaka.k12.tr ya da www.darussafaka.org sitelerini ziyaret edebilirsiz.

Kaynak:www.darussafaka.org
Resim:www.darussafaka.k12.tr

 
Toplam blog
: 76
: 1458
Kayıt tarihi
: 25.03.07
 
 

1976 yılında Iğdır'ın Tuzluca ilçesinde doğmuşum... 8 yaşımda göç ettiğim bu ile bir daha hiç git..