Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '06

 
Kategori
Teknoloji
 

Bilmeden bilgelik taslamak..!

Bilmeden bilgelik taslamak..!
 

Evlenmeden hemen önce aldığımız elektrikli süpürge artık eskisi gibi değildi. Emişinde sorun vardı. Kayınvalidem benimle dalga geçmeye başlamıştı:

-Süpürgemiz şöyle iyi, böyle iyi diyorsunuz ama halıdaki tüyü almaktan bile aciz. Benim evdeki ...... bile bundan daha iyi çekiyor...))

Oysa ta aldığımızda bile kucak dolusu para vermiştik. Aldın mı iyisinden alalım, yıllarca kullanırız düşüncesiyle. Şu an için pek de doğru yaptığımızı söylemem mümkün değil. Neyse süpürgeyi servise götürüp, tüm filtrelerini değiştirdiysek de hala ilk günlerini arar duurumdaydık. Demek ki herşeyin bir ömrü vardı. Bu marka ..... bile olsa motoru 5 yılın ardından gençlik günlerini özler olmuştu.

Çaresiz süpürge almaya karar verip, ön araştırmalara başlamıştık. Şöyle emdiği tozlu havayı dışarı mümkün olduğunca vermeyecek, hepa(havadaki tozları ve zararlı partikülleri tutmaya yarayan filtre) filtre veya filrelerine sahip, emişi de makul seviye olan bir ürünün peşindeydik. Bugün işten çıkınca yoğun trafikten korkarak, kendimi alış-veriş mağazasına attım. Bu yorgunluğun üzerine bu anlamsız trafik de hiç çekilmezdi zaten. Aklıma süpürge bakmak gelince hemen ilgili magazaları gezmeye başladım. Magazanın birinde oldukça fazla model vardı. Daha evvel fiyatını bildiğim markaları da görünce başladım süpürgeleri incelemeye. Derken magazanın sorumlusu bayan arkadaş da bana eşil etmeye başladı. Ne de olsa bayandır, bu konuları benden daha iyi bilir düşüncesiyle onun da fikrini sormuştum. Konuşma esnasında hanımefendi, süpürgelerin motor güçlerinden ve ilave olarak emiş güçlerinden bahsediyordu.

Motor gücü tamam da, emiş gücü nedir? Ürünün etiketinde yazan değer motor gücüne aittir. Ancak bayan vurgulu olarak her ikisinin aynı olmadığını söylüyordu. Haa şimdi hatırladım, süpürgeler için verilen bir de airwatt cinsinden bir güç vardır, herhalde bunu kasdediyor. Motor gücü daha yüksek bir modele yönelmeme rağmen, onun emiş gücü daha düşük diyerek beni geri çevirdi. Artık dayanamadım:

- Lütfen bunu nasıl anladığınızı bana gösterebilir misiniz? dedim.

Hanımefendi süpürgeyi çevirip, etiketinde yazan besleme geriliminin 230-400V aralığında olduğunu gösteren değeri gösterdi. Türkiye'deki şebeke elektriği zaten 220V olduğu için, cihazların besleme gerilimi de bu değerin alt ve üst tolerans değerleriyle beraber veriliyordu. Gülümsedim, diğer süpürgede de buna benzer değerler yazacaktı. Ama bilmeden gelerek:

-Peki buna bakabilir miyiz? dedim.

Olması gerektiği gibi onun etiketinde de benzer değerler yazıyordu. Şimdi nasıl bir yorum yapacak diye merak ederken, cevap geldi:

-Burada da 230Watt (Volt, Watt oldu) yazıyor ama aslında bu 300 Watt.

Nasıl anladı, içine mi doğdu? Yoksa sadece onun görebildiği bir yazıyla mı yazıyordu anlamadım:)

Bilmemek ayıp değildir, öğrenmemek, hadi ondan da geçtik, bilmediği halde biliyor gibi gözükmek AYIPTIR. Şimdi siz bu insanın yönlendirmelerine güvenip ürün alın da göreyim. Herkes internetin kurdu olup ürünleri teknik detaylarına kadar önceden araştıracak değil ya, birileri de bu kişilere güvenip, inanıp ürün alacak. Bahsettiğim bu magazanın da bir mağazalar zincirinin parçası olduğunu vurgulayayım.

Ne diyelim ALLAH bizlerin yardımcısı olsun, herkesin önceden inceden inceye araştırıp, çapraz doğrulama yaparak (ürünü kullanan birisi ve internet gibi) satın almaktan başka çaresi yok gibi:))

Hoşcakalın..

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..