Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bilmeden eleştirmek midir marifet?

Bilmeden eleştirmek midir marifet?
 

ELEŞTİRMEK!


Şöyle bir sağıma soluma bakıyorumda, ne kadar çok eleştirmeyi seven bir milletiz. Konuyu anlasak da anlamasak da pat diye yapıştırıyouz elkeştiriyi... 

Ağzı olan konuşuyor  hesabı, insanlar ne kadar patavatsız böyle... Siyasette bir konu gündeme geliyor, aman Allahım bileni de çıkıp konuşuyor bilmeyeni de... Tüm kanallar günü doldurmak için yarışıyor adeta.... 

Neredeyse konuşabilen herkesi sokaktan yakasından tuttuğu gibi masa başına oturtacaklar... Bazen iş olsun diye eleştiren, bu gibi insanlara gülmeden yapamıyorum. Sinirlenmeyi bile bırakıyor, resmen komedi saflarına geçiyorum.

Şu ülkede komedyenler hiç aç kalmaz demek isterdim ama maalesef, onlarada bunu yapma fırsatı vermiyolar. Demokratikleşiyoruz ama eleştirilmeye tahammülümüz bile yok. Artık nasıl demokratkleşmeyse bu, ben anlayamıyorum!

Çok dikkatimi çeken ve beni üzen bir eleştiri oldu Tv'lde geçen günlerde. Bir genç öğretmen çocuğunu evde bırakıp bayrama annesinin yanına gitmiş, çocuk da açlıktan ölmüştü. Bu haberi sanırım duymayan kalmamıştır. Herkes genç kadını suçladı. Oysa genç kadın, zaten sağlıklı düşünemeyen hasta biriydi. Psikolojik rahatsızlığı olan bir vakaydı. Haberleri sunan sunucular bile "ne biçim vicdansız bir anne" bu dediler.  Yazık dedim, bu kişiler bile bu anlayışta ise, gerisini düşünmek bile zordur benim için!

Keşke bu ülkede, yıkıcı değilde yapıcı eleştiriler olsa...

Keşke bu ülkede insanlar,  hemen eleştirmeden önce empati yapılabilseler... Ama nerde onu yapacak üst düşünce seviyesi?

Keşke bu ülkede, eleştirmeden önce kişi "buna benim hakkım var mı?" diye kendisine bir sorabilse...

Keşke bu ülkede, eleştirmekten çok kişi önce kendini eğitebilse...

Bakın o zaman, yıkıcı eleştiriler nasıl da azalıyor!

Bu toplum nasıl, daha yaşanır bir hale geliyor!

Ve  en son diyorum ki; Beni eleştir ama insan olduğumu unutma ve kendini benim yerime koyarak yap bunu"

Ne kadar çok yapıcı eleştiriler sunarsak, o kadar kazanırız birbirimizi!

Aysen AYDIN  

 
Toplam blog
: 76
: 720
Kayıt tarihi
: 26.04.09
 
 

Kendi halinde, düşünmeyi/yazmayı seven  biriyim. En çok değer verdiğim konu ise herkesin bilinçli..