Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '13

 
Kategori
Hukuk
Okunma Sayısı
690
 

BİMER'den yanıt var - UYAP ve MERNİS'in entegrasyon sorunları

BİMER'den yanıt var - UYAP ve MERNİS'in entegrasyon sorunları
 

Bundan bir önceki "Ayıp ayıp UYAP" başlıklı blogda İstanbul Atatürk Havaalanı pasaport kontrolde bir yıldan fazla bir süredir karşılaştığım her defasında tekrarlanan ve uzayan kontrol sürecini anlatmış ve eleştirmiştim. Bu konuda havaalanı emniyetinde konuştuğum sekreter konumundaki memur şikayetimi ayrıca BİMER'e de yapabileceğimi belirtmişti.

Blog yazmanın yanında İnternet'te BİMER nedir diye araştırdım; bu T.C. Başbakanlık İletişim Merkezi'nin kısaltmasıymış. İlgili İnternet sayfasını bularak gerekli formu doldurup şikayetimi bir de bu kurumlardan sorumlu en yetkili makama bildirdim. Ardan yaklaşık 10 gün geçtikten sonra aşağıdaki açıklamayı aldım:

"Uyap Bilişim Sistemi 2005 yılından itibaren yaygınlaştırılmaya başlanılmış ve ilk kullanım yıllarında Mernis entegrasyonun olmaması nedeniyle taraf kayıtlarının bir çoğu TC kimlik numarasız kaydedilmiştir.

Yaklaşık 3 yıldan bu yana Mernis* sistemi ile UYAP Bilişim Sistemi arasında entegrasyon kurularak tarafa ait kimlik bilgileri Mernis veri tabanından çekilerek Uyap Bilişim Sistemine aktarılmaktadır. TC kimlik numarası bulunmayan taraflara ilişkin kayıtlar hızlı bir şeklide sistemin getirdiği zorunluluklar nedeni ile ilgili birimler tarafından düzeltilmektedir.  İsim benzerliğinizden dolayı mağduriyetinizin giderilmesi için ilgili birimin taraf ile ilgili TC kimlik numarasını sisteme girmesi gerekmektedir.

Konu ile ilgili, ilgili birim ile irtibata geçilmesi gerekmektedir."

Ben de BİMER'den gelen bu açıklamayı ve kimlik kopyalarımı ekleyerek meramımı bir de İnternet sayfasındaki email üzerinden UYAP'a anlattım. Bakalım UYAP şikayetimi dikkate alıp bir düzeltmeye gidecek mi?! Sonucu buradan sizlerle paylaşacağım.

BİMER'den gelen yukarıda gelen açıklamaya teşekkür ederim. Bununla beraber UYAP'la ilgili yakınmaların yalnızca benim başıma gelen ve yaklaşık 12 bin vatandaşı ilgilendiren sorunla sınırlı değildir. Bu konuda Google'da bir arama yapmaları halinde yığınla başka UYAP şikayetlerini bulmakta güçlük çekmeyeceklerdir. Üstelik UYAP'ın uygulamaya geçirildiği günden beri ciddi bir plansızlık, acemilik ve acelecilik ürünü olduğunu görmemek imkansız. Anlaşılıyor ki hükümet ve Adalet Bakanlığı işi uzmanına vermek yerine bu defa da yandaşa ihale etmiştir. Üstelik bağımsız yargıyı ilgilendiren bir işin, insanların mahkemelik vb. sorunlarının bizzat hükümetin organı olan Adalet Bakanlığı tarafından ele alınması yürütme ve yargı arasındaki işlemesi gereken güçler ayrılığı prensibini de temelden zedelediği aşikardır. Neden yürütme organları vatandaşın yargıyla ilgili bilgilerini doğrudan el altında bulundursun ki?!

* Merkezî Nüfus İdare Sistemi ya da kısaca MERNİS, İçişleri Bakanlığı'na bağlı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nce yürütülen ve 2000'li yıllarda uygulamaya alınabilen merkezî nüfus bilgileri düzenlemesi (wikipedia).

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 60
Toplam yorum
: 147
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 1304
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Arkeolog olarak arkeoloji, Eski Çağ tarihi, günümüzde sit ve çevre sorunları başlıca ilgi alanlar..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster