Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '07

 
Kategori
Haber
 

Bindirilmiş kıta ne demek

Bindirilmiş kıta ne demek
 

Dün bir yazı yazdım ve bu Cumartesi günü Tandoğan’a ve Anıtkabir’e gelenlerin "geldiklerini" yani "getirilmediklerini" anlattım. "On katını toplarız" diyenlerin "on katı toplanır" diyemediklerini yazdım (1). Oradaydım ve orada olan herkes gibi oraya nasıl geldiğimi biliyordum, bilmeyenler orada olmayanlardı.

Bugün daha ağır bir ifade kullanıldı, orada olanlara, yani bize "bindirilmiş kıtalar" denildi. Bunu söyleyen o gün yoktu oralarda, çevresindekiler onu yanıltmış, yanıltıp yanlış konuşmasına neden olmuşlar.

Biz o gün bindirilmiş kıtalar değildik, daha önce de değildik ve olmayacağız da. Yüzbinlerce özgür insana "bindirilmiş kıtalar" demeye kimsenin hakkı yoktur. Başkalarına "bindirilmiş kıtalar" diyenlerin bunun o insanlara hakaret olabileceğini düşünmelidir. Ancak bunu hakaret olarak almıyorum, çünkü ciddiye almıyorum, üzerime, üzerimize alınmıyorum.

Google’da bindirilmiş kıta" yazıp aranırsa bu sözü daha önce de söylendiği görülebilir (3). Hatta başbakanın mitingine götürülen öğrenciler için de basında aynı ifade bulunabilir (4).

"Bindirilmiş kıta" ne demek, bu örnekler açıklamaya yeter. Ülkemiz siyasetinde bindirilmiş kıtalar olmuştur sık sık ancak bu Cumartesi herkes özgür iradesiyle oradaydı, kimse karalamaya çalışmasın.

(1) "On katını toplarız" - "on katı toplanır": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=36029

(2) Erdoğan'dan mitinge katılanlara: Bindirilmiş kıtalar: http://www.milliyet.com.tr/2007/04/17/son/sonsiy19.asp

(3) Erdoğan: Bindirilmiş kıta gibiler : http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=171203

(4) Bindirilmiş kıta isyanı: http://www.gazetevatan.com/root.vatan?exec=haberdetay&tarih=13.09.2006&Newsid=87099&Categoryid=1

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..