Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Binlerce Yıldız...

Binlerce Yıldız...
 

Bir gece elektrik birden bire kesildi. Hemen pencereye koştum. Hani elektrikler kesilince insanlar hemen pencerelere koşarlar ya; sadece elektrik kendi evlerinde mi yok yoksa tüm evlerde mi kesilmiş öğrenmek için. Perdeleri açtım ve sokağa baktım. Tüm evler karanlığa gömülmüştü. Sonra uzaktaki evlere baktım; onlar da aynı durumdaydılar. Tüm şehirde kesilmişti anlaşılan. Tüm gün ne yağmur ne gökgürültüsü ne fırtına tek bir hareket olmamıştı gökyüzünde...Şu an ise sadece bulutsuz lacivert bir gece vardı. Birden bire kesilmişti işte...Muhtemelen tüm şehri etkileyen bir arıza olmuştu...

Bir süre boş boş karanlığa baktım. Zaten pek iyi bir gün geçirmemiştim ve şimdi de bu çıkmıştı. Yorgundum ve o yorgunluğu bir fincan kahve ve güzel bir filmle atmayı planlıyordum. Planladıklarımız, umduğumuz gibi gitmediği zaman, eğer bir B planımız yoksa öfkelenmeye eğilimliyizdir ve benim bir B planım yoktu. Pencereden öfkeyle ve söylenerek sokağa baktım. Birden bire bir şey oldu, başımı gökyüzüne kaldırdım. Bu inanılmazdı. Daha önce hiç bu kadar çok yıldızı bir arada görmemiştim. Rüya gibiydi.

Hemen sokağa fırladım annemin "Nereye? Nereye?" diye ardımdan bağırmasına aldırmadan. Tatlı serin bir havanın içinde buldum kendimi. Başımın üzerinde binlerce yıldız ışıldıyordu. Kendimi bir masalın içinde gibi hissediyordum. Çünkü bu, daha önce rastladığım hiç bir görüntüye benzemiyordu. Tüm kuzenlerimi, annemi, teyzelerimi herkesi çağırdım. Bunu bir daha görme olasılığımız çok azdı.

Sokak birden şenlik alanına döndü. Herkes başını gökyüzüne kaldırmış inanmaz gözlerle bakıyordu. Kendi yapay ışıklarımız onları bizim gözümüzden saklıyordu demek. Kendi evlerimizin suni beyaz ışıkları altında somurtarak otururken gökyüzü böyle bir güzelliği kucağında saklıyordu demek. Muhteşemdi.

Şimdi ne zaman elektirikler kesilse yine pencereye koşuyorum. Ama bu kez tüm şehrin elektriklerinin kesilmiş olmasını umarak...

RESim: Dave Cutler

 
Toplam blog
: 408
: 1090
Kayıt tarihi
: 17.06.06
 
 

Gazetecilik okudum... Ama gazeteciliği sırf yazabilme serüvenine bir adım daha yaklaşabilmek için ok..