Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '12

 
Kategori
Sinema
 

Bir ”Alain Delon” yazısı …

Bir ”Alain Delon” yazısı …
 

Bu günkü gazetelerde Alain Delon ile ilgili bir habere rastladım… Muhteşem saat koleksiyonunu Saint Cry müzayede evinde açık arttırmayla satışa çıkarmış… İster istemez dikkatimi çekti… Çünkü kendisi benim ilk gençlik kahramanlarımdandır…

Çapkınlıklarından tutun da, hareketlerine ve mimiklerine kadar bizim neslimizin örnek aldığı yaramaz adamların başında gelir… Filimlerinde ne haylazlıklar yapar, ne kadar ilham verici davranır bilemezsiniz… Davranırdı demeliyim aslında…

Sakın ölmeden mezara koyduğumu zannetmeyin Alain Delon ‘ u… Bir kahramanı canlıyken hemen mezara yollamak kitabımda yazmaz… Haber içinde haber vermek gibi olacak ama, malesef benim biricik üstadım son derece sarsıcı bir kalp krizi geçirdi ve ölümün eşiğinden döndü…

76 yaşındaki nacizane vücudu az kalsın taşıyamıyordu bu krizi… Şükür başarılı geçtiğini düşündüğüm bir ameliyetle kurtuldu gibi… İşte bu nedenle katılamamıştı, sahibi olduğu o harika saat koleksiyonunun müzayededeki satışına… Bana da burada hem müzayede satışı hem de sağlık sorunu yüzünden, Alain Delon ‘ umuzu anmak düştü…

Uzun bir giriş oldu belki, fakat üstadın hayatımdaki yerini ve önemini vurgulamak için böylesi bir giriş şartı bana göre… Dile kolay. 1957 yılında başlayan sinema macerası 2008 yılına kadar devam etti Alain Delon ‘ un…

Son filmi bir komedi olan, yardımcı oyuncu olarak yer aldığı Asteriks Olimpiyat Oyunlarında ‘ dır… Hoş, bu yapımı klasikleriyle karşılaştırmanın imkanı olmasa da, onun yüzünü görebilmek adında, kararında bir tadımlık olmuştur bu film… Nostalji yaptırmıştır biz eski hayranlarına bir nevi…

Anne baba ayrı çok çetin geçen bir çocukluğun ardından, efsanevi bir kariyere imza atmıştır üstadım… Yani kendisinin nurlu yüzünü kısacık bir anda dahi görebilmek, büyük bir ödüldür biz müdavimleri için…

Diyeceğim o ki, efsaneler bu dünyadan ayrılıp gitmeden sevenleri tarafından hatırlanmayı hak ederler kim olurlarsa olsunlar… Kadir kıymet bilmenin raconu budur… Adam olana bu kadarı bile çoktur…

Bizim ülkemizin gençleri O ‘ nun adını daha çok, Ozan Doğulu ve Sıla ‘ nın yaptığı bir pop parça ile duymuş olsalarda, Alain Delon yanlış anlaşılarak, sadece pop kültüre salata yapılacak bir karakter olarak bilinmemelidir…

Kendisine geçmiş olsun dileklerimi iletiyor, daha genç arkadaşlarıma Alain Delon ‘ un filimlerini şiddetle ve ısrarla tavsiye ediyorum… Delikanlılığın kitabını yazıp imza günü düzenleyen böylesi beyfendiler, bana soracak olursanız her yaş grubunu ilacı olmalıdır…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL

www.hayatveinsan.com/bir-alain-delon-yazisi/

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..