Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Bir "Meltem"dir eser 41 yıldır...

Bir "Meltem"dir eser 41 yıldır...
 

Oğuz Tümbaş MELTEM'le anıları tazeliyor.


İlk sayımızı Kasım 1967'de çıkarıp bayilere dağıtmaya başladığımız günü unutmuyorum. Yaşım 21. Çiçeği burnunda devlet memuruyum Ankara'da. Dikmen Kuyubaşı'nda Zülfikar Sezen'le bir apartman dairesinden bölünmüş odayı paylaşıyoruz. Ankara'nın soğuyan günleri… Akşamları odun sobasını yakmaya başlamışız bile. Gençlik denen o coşku, umut, yok mu, ne soğuk dinliyor, ne engel... Ayşe Gülen, İsmail Yılmaz, Mutlu Şenel, İdris Dinçer, ben... Meltem'i estirmeye başlamışız Ankara’nın kışından.

Bir başka Kasım günü! Yıl 2008. Geriye dönüp bakınca 41 yılın ayrımına varıyorum. Elimde 15 sayılık MELTEM cilti... Özenle saklıyorum yılardır. Her açışımda, sayfaları çevirişimde nasıl duygulanıyorum bir bilseniz. Tüm Ankaralı dostlarım gözümün önüne geliyor. Meltem'e omuz veren, destekleyen, yazan dostlarım, arkadaşlarım… Yazarlar, şairler, öykücüler, denemeciler gözümün önünde geçit yapar gibiler.

İlk sayımız; mavi zemin üzerinde Hüsnü Züber'in çizgileriyle oluşmuş. Sahibi Mutlu Şenel. Sorumlu Yönetmeni ben. Tüm teknik işler, sayfa düzeni, matbaa işleri benim üzerimde.

İlk sayı çıktığında, dergi tomarlarını alıp ben dağıtıyorum. O zamanlar büyük Sinemanın içinde yer alan öykü yazarı Erdal Öz’ün Sergi Kitabevine 20 dergi bırakıyorum. Bakanlıklarda, Kızılayda bulunan kitapçılara, büfelere de veriyorum dergileri. Bir kaç gün sonra Sergi Kitabevi'ne gittiğimde, Erdal Öz bir başka karşılıyor beni; içten, sevecen, güleç… Derginin bittiğini yeniden getirmemi istiyor. Bakanlıklarda bir büfeye bıraktığım derginin de bittiğini söylüyor büfeci. Nasıl mutlu olduğumu anlatmaya gerek var mı? Arkadaşlarımla paylaşıyorum bu mutluluğu. Şarapla kutluyoruz akşamlarda.

Meltem’in birinci yılı dolduğunda, daha sonraları OLUŞUM dergisini çıkaran Fahrünnisa Kadıbeşegil’in Küçükesat’taki evinde toplanıyoruz dostlarla. Deneme ve öykü yazarı Adnan Binyazar, Dost Dergisi’nin sahibi Salim Şengil, şimdi Anayasa Mahkemesi üyesi olan şair Şevket Apalak, Çele Dergisinin sahibi Muhsin Karamaoğlu ve Yayın sorumlusu Yaşar Durak, Nasıl Geçti Habersiz şarkısının şairi Nihat Aşar, Hisar Dergisi’nin Yazı Kurulundan Mehmet Çınarlı, Ilgaz Dergisi’nin sahibi İsmail Karaahmedoğlu, Ersen Tolunay, şair Ahmet Tufan Şentürk, o zaman Ankara Tiyatro Derneği başkanı şimdilerde film yapımcısı Sabahattin Çetin, şair Sina Akyol, Şadiye Çetin ve başka tanışlar, dostlar, dergiye omuz verenler…

Sina Akyol demişken, hemen bir anımı da aktarayım. Meltem’in birinci yıl kutlama gecesinde Şadiye Çetin adlı genç, esmer güzeli kızı gören Sina o gün çarpılır. Ertesi gün bana bu duygusunu açıkladığında, doğrusu şaşırmıştım. Şair aşkı gelir geçer diye düşünmüştüm. Ne ki Sina işi sıkı tuttu, kafasına koyduğunu yaptı. 1972 yılında evlendi Şadiye’yle. Bir kızı bir oğlu oldu. Şimdi kızından torun sahibi. TRT’den emekli olduk birlikte. Kulakları çınlasın.

Kaldığım yerden sürdürüyorum. Meltem çok ilgi gördü yayımlandığı sürece. Öylesine umutluyuz ki, dergimiz daha yıllarca esecek, geleceğe yeni şairler, yazarlar, öykücüler yetiştirecek. Hakkari’den, Adana’dan, Gaziantep’ten, İsatnbul’dan, Mardin’den, Erzurum’dan, Urfa’dan okurlarımız, abonelerimiz var.

Yazarlarımız, şairlerimiz arasında kimler yok ki… Sami N. Özerdim, Sadık Deniz, Ahmet Altümsek, Hidayet Karakuş, Şevket Apalak, Sina Akyol, Halim Yağcıoğlu, İlham Behlül Pektaş, Şahinkaya Dil, Yaşar Durak, Ahmet Ayberkin, Erhan Tığlı, İsmet Kemal Karadayı, Kaya Öztaş, Ayhan Kırdar, Ergun Evren, Mehmet Kıyat, Aydın Karasüleymanoğlu, Enver Naci Gökşen, Güngör Özmen, Şevket Yücel, H.Zekâi Yiğitler, Kerim Aydın Erdem, Ali Çapan, Ersen Tolunay, Hasan Şişli, Abdullah Neyzar Karahan, Ünsal Piroğlu, Nihat Aşar, M.Demirel Babacanoğlu, Kasım Avcı, Hüseyin Atabaş, Tahsin Şentürk, Abdülkadir Bulut, Zülfikar Sezen, Ahmet Telli, Abdullah Edip Çiftçi…

41 yıl sonra geriye bakınca, Meltem dergimizin yazarları arasında Sadık Deniz, Sami N. Özerdim, Şahinkaya Dil, Ahmet Altümsek, Ayhan Kırdar, İlham Behlül Pektaş, H. Zekâi Yiğitler, Enver Naci Gökşen, Vehbi Cem Aşkun, İsmet Kemal Karadayı, Kerim Aydın Erdem, Nihat Aşar, Şevket Yücel’in bu dünyadan ayrıldıklarını ayrımsıyorum. Işıklar içinde olsunlar.

Hüsnü Züber Bursa’da eski bir Osmanlı evini onararak, kendi adına müze haline getirdi. Mehmet Kıyat’ın Ankara’da Doku Sanat Galerilerinin sahibi olduğunu duydum. Kendi adına kurduğu yayınevinde kendi şiir kitaplarını da basıyor! Ünsal Piroğlu Ankara’da avukatlık yapıyor. Zülfikar Sezen de gazeteciliğe devam ediyor. Metropol gazetesinin başında. Sina Akyol,

Hidayet Karakuş, Abdullah Neyzar Karahan’la İzmir’de kesişti yollarımız. Ali Çapan Gaziantep’te hem şiirlerini yazmaya devam ediyor, hem mali müşavirlik yapıyor. Erhan Tığlı yoğun biçimde yazın yaşamını İstanbul’dan sürdürüyor. Milliyet Blog’da yazılarını okuyorum. Mehmet Babacanoğlu yıllardır Adana’da Aykırı Sanat Dergisi’nin yayım sorumlusuydu. Bir süredir yayın yaşamına ara veren Aykırı Sanat’ın yeniden çıkacağını duydum, sevindim.

Evet sevgili dostlar yıllar alabildiğine hızlı geçiyor. Durdurmanın olanağı yok. Ancak geriye dönüşlerle, anılarla geçen zamanın içinde yakaladığımız güzel anları, olayları yaşıyoruz, iç geçirerek… Bir Kasım günü 41 yıl öncesine dönüp MELTEM’i yeniden anmak ve sizlerle bu duygumu paylaşmak istedim. Bağışlana.

 
Toplam blog
: 178
: 1483
Kayıt tarihi
: 01.06.08
 
 

1946 yılında Gaziantep’in Oğuzeli ilçesinde doğdum. İlkokulu aynı ilçede, ortaokulu Ceyhan’da, li..