Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '09

 
Kategori
Anılar
 

Bir 24 kasım anısı

24 kasım öğretmenler günü nedeniyle Özel Fethiye İlköğretim Okulu yönetimi 20 kasım 2009 Cuma akşamı Fethiye Kale Park’ta bir akşam yemeği verdi. İlk Kurucu yöneticisi olmamız nedeniyle bizi de çağırdılar. Nazik davetlerinden dolayı okul kurucusu Cemil Gürsoy’a yürekten teşekkür ediyorum.

O akşam bütün masalarda hep tanıdık simalar vardı. Onun için yemek daha lezzetliydi.

Yemekte değerli Müzik öğretmeni Sami Ok ve güzel kızları Fethiye Belediyesi zabıta amiri Halime Ok hanımefendi, eşim ve oğlumla aynı masayı paylaştık.

Masada öğretmen eşim, Sami Bey ve ben, öğretmenlik anılarımızdan dem vurduk.

Sami beyin anlattığı anekdot gecenin en güzel anısıydı.

Sami Bey lisede çalışırken bir öğrencisi:

-Anne, bugün ben okula, okul formamla değil, bayramlık takım elbiselerimi giyerek

gitmek istiyorum. Okul kravatını değil, kendi kravatımı takmak istiyorum, demiş.

Annesi nedenini sorduğunda:

-Anneciğim bugün müzik dersimiz var. Ben müzik öğretmenimiz Sami Ok gibi giyinmek istiyorum, demiş.

Laf aramızda Sami Bey, çalışırken çok güzel giyinirdi. Emekli olduktan sonra da bu tutumundan hiç ödün vermedi.

Biz büyüklerimizden, “vasat bir öğretmen anlatır, iyi bir öğretmen gösterir, üstün bir öğretmen esinlendirir, mükemmel öğretmen de esin kaynağı olur.” diye duymuştuk.

Sami Bey esin kaynağı bir öğretmendir.

Ne olacaksın

Öğretmen bir gün öğrencilerine, büyüyünce ne olmak istediklerini soruyormuş.

Ali:

-Ben doktor olacağım

Ahmet:

-Ben mühendis olacağım.

Ayşe :

-Ben öğretmen olacağım.

Sıra Mehmet’e gelince:

-Öğretmenim izin verirseniz ben size bir soru sormak istiyorum.

-Peki sor bakalım Mehmet, önce sen sor bakalım.

- Öğretmenim siz simdi maaş alıyor musunuz?

-Tabi alıyoruz Mehmet.

-Peki öğretmenim, emekli olunca da hiç çalışmadan maaş alacak mısınız?

-Tabi alacağım Mehmet.

Mehmet bir ara kendi kendine “ ohh biz inek gibi çalışalım parayı siz alın” dedikten

sonra:

-Ben büyüyünce emekli olacağım öğretmenim, demiş.

Yaaaaaa!

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..