Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '18

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir Ada Bir Adam

Bir Ada Bir Adam
 

Liman girişinde kireçle boyanmış deniz fenerine sırtımı verip, gözlerim Semadirek Adasında sokak köpekleri ile sabaha kadar oturdum. Hiç konuşmadık!

Balık lokantaları, tavernalar ve hediyelik eşya satan dükkanlar kapanınca adada tek başıma yaşadığımı düşledim bir süre… Maviliğin ortasında kendi halinde, hissettirmeden nefes alıp veren saklanmış bir ada, bir adam.

Eskiden yanımdan ayırmadığım bir el radyom vardı, oltaları suya atıp hava kararınca hangi istasyonu çekiyorsa artık açar dinlerdim. Bir yerde mi unuttum, haylazın biri yürüttü mü, kayboldu ortalıktan. Balıkta olduğum gecelerde çok arıyorum, yenisi alsam yerini tutmaz.

Bir ara yağmur yağdı. Baktım sokak köpekleri oralı olmuyor en yakın saçak altının kuytusuna sığınmaktan caydım ben de, ıslandım biraz.

İki sargoz, iki de iskatari yakaladım sonra kurudu deniz. Sabah ezanı okunurken iki de ispendek çektim. Gökyüzü bakır rengine dönüp gün ışımaya başlayınca topladım takımları Yıldız Koyu'nda aldım soluğu.

Kimse yoktur diye tahmin ediyordum ama değil.

En az on kişi var denizde.

Ben gibi hiç uyumamışlar besbelli, selamlaştık. " Su buz gibi fakat çok güzel" dedi biri, gülümsedim maviliğe bıraktım kendimi. Ciğerlerim ağzıma geldi, alıştım sonra. Uykusuzluktan mı, koyun, denizin, zamanın büyüsünden mi bilemem, suyun mercan turkuazında bu anı daha önce yaşamış gibi hissettim!

Başka bir hayatta belki, kim bilir?  

Yeni günün bu saatlerinde Yıldız Koyu'nda ilk defa denize giriyordum oysa.

Yorulana kadar yüzdüm, bir deniz taşına oturup dinlendim, deniz minareleri, kabuklar, umutlar  doldurdum ceplerime sonra daha çok insan geldi, sihir kayboldu.

Paletleri yastık yapıp, çakıl taşlarının üzerine serdiğim havlunun rehavetine kıvrılıp yattım, uyuya kalmışım.

Hayatımın en derin, en keyifli uykusu, o uykudan güneşin sizi okşayarak uyandırdığını, ilk anda nerede olduğunuzu anlamaya çalıştığınızı ve anladığınızda gülerek tekrar denize kendinizi bıraktığınızı düşünün…

 

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..