Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir akım başlatasım var

Bir akım başlatasım var
 

Tamam yerine Anlaştık’ı kullansak? Ortak dili konuşan insanların rahat iletişim kurabilmeleri gerçekten önemli bir olgudur. Çünkü fikirleri farklı olsa da insanların bir şekilde birbirlerine bunları anlatmaları, paylaşmaları gerekir ki, her iki taraf da bu farklı fikir üzerinden kendi fikrini besleyebilsin, değil mi? Bazen çok övünürüz, bizim dilimiz çok zengindir, nereye çeksen gider. Hayır, işte ben buna inanmıyorum, bazı konular vardır ki, yoruma açık olmamalı, o yüzden de ifade edilirken kullanılan cümleler her zamankilerden farklı olmalıdır. Yoksa herkesin aynı cümleden bambaşka anlamlar çıkardığını düşünsenize… Kaos…Dil gerçekten birleştirici olması gerekirken, ayrılıklara yol da açabilir böyle olursa.

Babamın hep gülerek kullandığı, lise sıralarında yaşlı bir hocasının sınıf arkadaşıyla konuşup, anlaşamayınca da “İki Türk Genci anlaşamıyor” var mesela. Gerçekten de öyle. Aynı cümleyi arada sadece “hayır ben diyorum ki” diyerek yenileyen fakat yine de mutabakata varamayan bir toplum olabiliyoruz zaman zaman. Hem fikir olduğumuz şeyler de zaten olunmayacak gibi olmayanlar. Dilbilimciler de dil toplum ve birey bilincini geliştiren çok önemli bir varlık olduğı konusunu muhakkak çok daha iyi, gerçekçi açıklamalarla anlatabilirler. Kaçınız neden İngilizce’de “I” (ben)öznesini nereye gelirse gelsin büyük harfle yazılır diye düşündünüz? İşte böyle bir devlet ki, bireylerine benlik aşılamak için hep kullandığı bir şeylerden faydalanma yaklaşımını düşünmüş. İnsan kendisini önemli hissetsin diye ne kadar akıllıca bir taktik. Buna benzer birçok örnek var. Bizim için biraz bu örnekleri gerçekleştirmek için sanırım geç kaldık. Ama bir fikrim var.Dün bir arkadaşıma bunu kısa mesaj olarak gönderdim, yardımını istedim. Tamam demek yerine artık “Anlaştık” desek. Düşünsenize daha iyi gelmiyor mu kulağa da, daha samimi, daha olumlu… Birileri size soruyor, “Akşam bir şeyler yapalım mı?”, siz de “Tamam” diyorsunuz. Ama neye tamam ya? Onun yerine “Anlaştık” derseniz, karşınızdakine hem daha çok güven ve olumlu mesaj göndermiş olmaz mısınız?

Adam anlatıyor anlatıyor, siz çıkıp ufacık bir tamam diyorsunuz, sanki konu tıkanıyor gibi oluyor bazen, işte hem de bundan kurtuluruz. Anlaştık diyip, karşınızdakine kendini ifade edebildin fakat benim de fikirlerim var diye devam etme şansı olur.” Anlaştık” demek hemen senet sepete imza atmış olmak değil ki? Karşıdakini de rahatlatacaktır.Bir sinerji doğmaz mı dersiniz? Anlaşabilen bir toplum olabilmek için, bu kadar küçük bir değişim yeterli olabilirse neden yapmayalım? Bugün denemek istiyorum bunu, konuların konuları açması için, sohbetlerde soğuk rüzgârların esmemesi için, “Anlaştık” diyeceğim. O zaman “anlaştık mı”? Tamam, kızmayın hemen, gidiyorum.

 
Toplam blog
: 52
: 507
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Yeni mezun bir maden mühendisiyim. Yükseklisans yapıyorum. Bunun yanında, kalkınma antropolojisi, ci..