Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '07

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Bir akşam üstü Nişantaşı’ nda yürürken

Bir akşam üstü Nişantaşı’ nda yürürken
 

Akşamın alacakaranlığında Güzelbahçe sokaktan çıktık, sola döndük. Yanımıza iki genç kız yaklaştı. Arkalarında orta yaşlı bir kadının elinde naylon bir torbanın içinde yapma güller duruyordu. Eşimle Burak Bey önde, ben kırık ayağımın bana verdiği ıstırapla onları üç adım arkadan takip ediyorum. O sırada telefon çaldı, hem telefona yanıt veriyorum hem de Ömer’le Burak Bey’i kaybetmemek için gayret gösteriyordum. Genç kızlardan biri Ömer’e diğeri de Burak Bey’e yaklaştılar ve birer gül verdiler: “Eğitim yapan öğrenciler için bir gül alır mısınız?” dediler. Ömer “Nerede eğitim yapan gençler?” diye sordu ve ikisi birlikte ellerini ceplerine attılar. Kızlardan biri: “Gönlünüzden ne koparsa efendim. Bu yardım için yapılıyor.” Dedi. Ben de o sırada yanlarına kadar gitmiştim. Ben “Ne oluyor kim bunlar?” diye sorunca kızlar benim de elime bir gül tutuşturdular: “Beraber misiniz?” diye sordular. “Evet, beraberiz siz burada ne yapıyorsunuz? Bu güller nedir?” diye sordum. O sırada Burak Bey cebinden çıkardı bir miktar para verdi, Ömer’de cebinden parayı çıkardı, onlara daha uzatamadan, iki kız ve yanlarındaki kadın Burak Bey’den parayı alınca hızla yanımızdan uzaklaşmaya başladılar. Ben arkalarından :”Nereye gidiyorsunuz? Hala bir yanıt vermediniz, sorduğum soruya, ne için yardım topluyorsunuz? Alın bu gülleri” diye seslendim. Kızlar kaçarken “Kalsın güller” dediler ve bir anda yok oldular. Ben arkalarından şaşırmış bir halde bakıyordum ve Ömer’e “Bu neyin nesidir, ben hiçbir şey anlamadım. Neden bu kızlar Burak Bey’den parayı alınca birden ortadan kayboldular” dedim. Yanımızdan elinde ekmekle, 17–18 yaşlarında bir genç geçiyordu. Kulağıma eğildi: “Şaşırmayın. Bunlar dolandırıcı. Her akşamüstü buraya gelirler aynı numarayı buradan geçenlere yaparlar. Parayı toplar giderler” dedi. İşte resimdeki güller, o güller...

O sırada sokağın parka bakan köşesine gelmiştik. Sağa döndük parka girdik. Parkta çocuklu bir hanım çocuğunu kaydıraktan kaydırıyordu. Banklardan birinde yaşlı bir kadınla bir bey oturuyordu. Durakta da işten yeni çıkmış insanlar kuyruk olmuş dolmuş bekliyorlardı. Hava da artık iyice kararmıştı.

Burak Bey hemen yandaki otoparktan arabayı almaya gitti. Biz de banklardan birine oturduk. Yan bankta oturan insanların önünde hırpani giyimli bir kadın onlardan para istiyordu. Onlarda yanıt vermediler ve kalktılar gittiler. Çocuğunu oynatan kadın da gitti. Ben ürktüm, Ömer’e “Kalk durağa doğru gidelim, sıraya giren insanların yanında duralım” dedim. Yerimizden kalktık, durağa doğru yürüdük. Hırpani giyimli kadın bu kez e bizim etrafımızda dönmeye bizi “Bana biraz para versenize” diye taciz etmeye başladı. Ömer: “Çekil bakalım yanımızdan, git buradan” deyince önce duraladı sonra dik dik baktı. “Sizi büyük soyanlara isteyerek verirsiniz paraları. Ben sizden fazla bir para istemiyorum ki, ne koparsa gönlünüzden vereceksiniz. Ruhunuz bile duymuyor sizi soyanların sizden aldıkları parayı. Ben zararsızım asıl onlar zararlı, benden korkmayın onlardan korkun. Ben size ne yapacağım. Sadece açık açık para istiyorum. Onlar ise istemeden ve haberiniz olmadan elinizdeki parayı alıyorlar.” Diye söylenerek kuyruktaki insanların arasından geçti sağa döndü, sokakta yürüdü gitti.

Sokaktaki insanların yüzü ifadesiz, gözleri ise boş boş bakıyordu. O sırada bir dolmuş geldi, insanlar hareketlendi. Dolmuşa bir kısmı bindi, bir kısmı yeniden dolmuş beklemeye başladı. Burak Bey’de arabayı otoparktan çıkarmıştı, bizi aldı ve Beylikdüzüne doğru saat 19.00 da yola çıktık. Eve girdiğimizde saat 22.00 yi gösteriyordu.

Unutmuşum, dört yıldır İstanbul’dan ayrı olduğumdan bu kente yaşamın zor olduğunu.

Aslında beni en çok üzen de güneşin sabah doğuşunu, akşam batışını görememek yüksek binaların arasından.

Bir de kışın ağaçların çıplak oluşuna üzülüyorum. Beyaz gelinliklerini giyemedikleri için…

 
Toplam blog
: 222
: 1359
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..