Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Bir albüm; " çeyrek "

Bir albüm; " çeyrek "
 

Benim en sevdiğim gruplardan biridir " Ezginin Günlüğü " Tüm albümleri var bende ve tüm albümleri tekrar tekrar dinlediğim de hep başka aşklarda, başka ülkelerede, başka diyarlar da bulurum kendimi. "Oyun" albümü Bodruma götürür beni. Sevgilimden ayrıldığımda "İlk Aşk" albümündeki "1980" parçasının " Sigaramın dumanına sarsam saklasam seni gitme gitme gittiğin yollardan dönülmez geri gitme gitme el olursun sevdiğim incitir beni " sözleri ile oturdum ağladım. İlk " Sabah Türküsü " albümünün " Ayrılış " parçası ile tanıdım Ezginin Günlüğünü, O zamanlar Ser de erkelik vardı. Ben bakakalırdım giden geminin ardından. Hiç gelmezdi beklenen sevgililer ve sesimizi bir türlü duyuramazdık tıpkı " Gelmiyorsun " parçasının sözlerinde olduğu gibi " yetişmiyor sana sesim bekliyorum gelmiyorsun " Vazgeçtim bu dünyadan " Oyun " albümünde ve karar verdim Kiraz mevsiminin para kazanmak değil sevişme vakti olduğuna.

Anlatılacak o kadar çok şey var ki... Ezginin Günlüğünün 25. yılı nedeniyle hazırlanan "Tribüte" albümünü biraz anlatmak istiyorum. Ezginin Günlüğü' nün bugüne kadar yapmış olduğu 14 albümden seçilmiş en güzel parçalar var bu albümde ve tabiî ki Türkiye’ nin en iyi seslerinden dinliyorsunuz bu parçaları kimler yok ki albümde.

01 - Sezen Aksu - 1980 02 - Bülent Ortaçgil - Teninle Konuşmak 03 - Candan Erçetin - Gelmiyorsun
04 - Feridun Düzağaç - Mutlu Olmak Varken 05 - Yavuz Bingöl - Küçüğüm 06 - Barış Akarsu - Leyla
07 - Vokaliz - Sardunya 08 - Aşkın Nur Yengi - Aşk Bitti 09 - Hüsnü Şenlendirici - Signomi
10 - Haluk Levent - Sabah Türküsü 11 - Levent Yüksel - Selluka 12 - Sabahat Akkiraz - Gemi
13 - Gürol Ağırbaş - Yaprak 14 - Sunay Akın - Seni Düşünmek 15 - Yaşar - Ebruli 16 - Göksel - Kedim
17 - Yüksek Sadakat - Ayrılış 18 - Gündoğarken - Terlikli Şarkı 19 - Modern Folk Üçlüsü - Düşler Sokağı
20 - Feyza Erenmemiş - Küçük Hanımın Şarkısı 21 - Mirkelam - İstanbul 22 - Bulutsuzluk Özlemi - Hükümsüzdür
23 - Vasiliki - Kül Vakti 24 - Fuat Saka - Hişt25 - Ayşe Tütüncü - Mutlu Son

Ben bu albümde en çok Şair Sunay Akın’ın seslendirdiği şiiri sevdim. İşte Sunay Akın’ın dizeleri ve Ezginin Günlüğü

“Ezginin Günlüğü, komşunun çocuğundan ödünç istediğimiz Orta Atlas’ı anımsatır bana… Coğrafya ödevimize yardımcı olan o kitabın sayfalarındaki haritalarda, aradığımız, dağı, dereyi ya da denizi bulmamız için bize rehber olan komşu sevgisidir, dostluktur… Elimizde pusula olmasa da, avucumuzda henüz soğumamış olan insan sıcağıdır yol gösteren, dağları deviren, denizleri aşan…

Sanat eserleri şairi besler, büyütür… Bir resim, bir heykel ya da bir şarkı… Ezginin Günlüğü’nün dinlediğim her eseri yelkenlerime rüzgar oldu, gecenin karanlığında deniz feneri gibi yolumu aydınlattı… Şiirin kapı komşusu olan müziğin güler yüzlü komşusudur, Ezginin Günlüğü… Sokağımızı dolduran, genişleten şarkılar onun açık penceresinden taşmıştır… Beyaz perdeleri bir duvak gibi salınır rüzgarda… Eşiğinde de hep çamura, toza, toprağa bulaşmış, evi kirletmesin diye içeri alınmayan bir çocuk ayakkabısı vardır…

Ezginin Günlüğü’nün kapağı ne renktir, bilemem... Çünkü bu günlük hiç kapanmamıştır, sürekli açıktır sayfaları… Şunu söyleyebilirim yalnızca; Sayfalarından biri Asya, öteki Avrupa kıtasıdır… Tam ortasından da bir deniz akar, gider… Ezginin Günlüğü İstanbul, İstanbul Ezginin Günlüğüdür… Bu yüzden, sayfaları çevirirken bir bakarsınız ki, yosun kokmaktadır parmaklarınız…

Neler dökülmez ki Ezginin Günlüğü’nden hayatımıza; kurutulmuş boynu bükük bir papatya, vapur dumanı, sevdiğimiz bir şairin fotoğrafı, tırnağımızla düzelttiğimiz yıldızlı çikolata kağıdı, o gün doğacak bir kız çocuğuna önerilen adı sevdiğimiz için salkıdığımız bir saatli maarif takvimi yaprağı… Yani hisse senetlerine karşı, hissi senetler…

Dize gelmeyen şairlerin dizeleri dalga olur, alır götürür bizi güzel kıyılara… Ezginin Günlüğü’nü dinledikçe uçan halılara, define adasına, Alaattin’in sihirli lambasına, deniz kızlarına daha çok inanıyorum… daha bir seviyorum Pal Sokağı’nın çocukları’nı, Don Kişot’u Şarlo’yu…

Teşekkür ederim Ezginin Günlüğü… Birbirinden güzel şarkıların için sana teşekkür ederim… Sen olmasaydın hayatımızda pek çok şey eksik kalacaktı!”

Ben de sana teşekkür ederim Sayın Sunay Akın Ağzınıza yüreğinize sağlık. Ezginin Günlüğü’ nü bu kadar iyi anlattığınız için

Bence her evde bulunması gereken bir Albüm mutlaka alın…

 
Toplam blog
: 7
: 657
Kayıt tarihi
: 20.08.07
 
 

1977 İzmir doğumluyum. İzmir'de "Ege Sanat Rehberi" adlı Kültür Sanat dergisinde kitaplarla ilgili b..