Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '15

 
Kategori
Anılar
 

Bir Ali Abdülkerimoğlu vardı

Bir Ali Abdülkerimoğlu vardı
 

Şair gazeteci Ali Abdülkerimoğlu ( 1926- 10 Nisan 2008)


Gazeteci şair Ali Abdülkerimoğlu Kütahya ilinin, Simav’ın yetiştirdiği değerlerimizden birdir. Fethiye’den Ünal Şöhret Dirlik ile birlikte  İstanbul’da Gazeteci- yazar Dr. Tahir Kutsi Makal’ın ( vefatı: 15 Mayıs 1999)  bin bir zorluklarla  yaklaşık 30 yıl kadar bir zaman dilimi içinde çıkardığı Tarla  Dergisinde çoğu zaman  yan yana gelip, bu Tarla‘da at koşturuyorduk. Onunla uzun yıllar söyle bir tanışıklığımız vardı. Cana yakın sevecen bir insandı. Ancak Simavlı şair Osman Karaarslan’ın 1998 yılında Simav’da yaptığı  bir Şiir  etkinliğinde bir araya geldik. Dostça kucaklaşmıştık. İçimizde çeyrek asrın bir özemi vardı.

O zaman yanımızda Ankara’dan gazeteci ve şair Halil Soyuer de vardı. Daha sonra birkaç kez daha bir araya geldik. Sanatımıza, kültürümüze sevdalı bir insandı.  Ayrıca  Simav’da   Simav Anadolu   adına  taşıyan bir yerel gazete de çıkarıyor, bu  gazete de   sanat ,   kültür sayfasını  da  çıkarıyordu. Onunla Birkaç kez de Isparta,  Kütahya ve yine Simav’da yapılan Sanat, kültür etkinliklerinde bir araya geldik. 

Ne yazık ki 10 Nisan 2008 yılında aramızdan ayrıldı. 1926 doğumlu idi… Vefatından sonra bir iki kez daha Simav’a gitmek nasip oldu, mezar taşlarını bizzat mendilimle sildim, çevresini temizledim ve arkadaşlarla birlikte ruhlarına Fatihalar gönderdik.    

Sevgili Abdülkerimoğlu Bir araya bana hem şiir kitabını “Sonbahar çiçekleri” ve yine bir ara özel olarak “GİDERİM”  başlık bir şiirini imzalı olarak bana armağan etmişlerdi. Şiirini verirken aynen şöyle demişti.“Kadirciğim bir gün ölürsem beni bu şiirimle hatırlarsınız” diyerek imzalamıştı. Bu şiirinde Karacaoğlan’ı, Aşık  Kerem’i  anımsatan duygu ve dizeler  görüyoruz.Ustaca   yazılmış  bir  şiir..Halk şiiri  tarzında   kaleme alınmıştır..

Aramızdan ayrılalı yedi yıl oldu. Geçen gün not defterimi karıştırınca “ GİDERİM “ başlıklı şiiri pat diye önüme  düştü. İşte o günü bir kez daha anımsadım. Sevgili Ali Abdülkerdimoğlu‘nu vefatının yedinci rahmetle ve saygıyla anıyor, mekanı cennet olsun diyordum. Bu güzelim şiirini sizlerle de paylaşmak istiyorum. Ruhuna bir Fatiha okursanız elbette ruhu şad olur…

GİDERİM

Bir kara gözlünün düştüm peşine

Yalan gülüşüne kandım giderim,

Sevda belasının kor, ateşine

Pervane örneği yandım giderim.

***

Deli gönül hâlâ gençlik çağında

Aşkın doruğunda karlı dağında

O kara gözlerin karanlığında

Meçhul bir âleme daldım giderim

***

Yıllar var sabırla çektim nazını

Tattırmadı bir gün ömrün yazını

Aşkın rebabını, kırdık sazını

 Bozum düzen ile çaldım giderim.

***

 Sevdim de uğruna geçtim  canımdan

O ise geçmedi bir gün yanımdan

Gülmeyen bahtımın kör limanından

Yelken açıp, demir aldım giderim.

                 Ali ABDÜLKERİMOĞLU

                   15 Nisan 2002- SİMAV 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..