Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '13

 
Kategori
Anneler Günü
 

Bir Anneler Günü yazısı yazmalı kendime

Bir anneler günü yazısı yazmalı, kendime ama nasıl ? Nereden başlamalı, nasıl ? Yazmalı mı bu yazıyı, yazınca ne değişir , insanlar o kadar kendi ile meşgulken sözcükler neyi değiştirir ?

Son 2 aydır bu bloga hiç uğramamışım, son 2 aydır hep yollarda kalmışım, bir otel odasından diğerine, bir kentten ötekine.

İçsel yolculuklar yapmışım, kendimle en derin yüzleşmelerden geçmişim, Seyhan otelin merdivenlerinden gidişinden 20 yıl sonra titrek adımlarla çıkmış aptal sorular sormuşum , resepsiyon görevlisi şaşırmış, oysa ben ertelenmiş bir yüzleşmenin en kuytu köşelerinde, içimde en karanlık bölge ile konuşmuşum,kendimi arındırmamış ama cezalandırmayı kesmişim

Şimdi ben yarım kalan bir yaşamın yüklerinden arınma adımlarında dönmüşüm büyüdüğüm kente, kendimi affetme yolunda bir adım atarak, yaralarımı yok saymayı bırakıp yaralarım olduğunun teslimiyetiyle

Bu ruh haliyle oturmuşum masama, biliyorum bir anneler günü yazısı çıkmalı bu satırlardan ama nasıl ?

Ağbim hiç anne olduğumu görememiş örneğin, oysa Banu Güven diyor ya Ağbim  yarımdı diye, bende de öyle Ağbim diğer yarımdı, onsuz yaşlardayım, o olsa nasıl bir anne olurdum, yeğenleriyle nasıl ilişki kurardı bilememişim örneğin, hep bir yarım varken, tam çıkar mı bu yazı ?

Kimi annelerin evlatlarını sevemediğine dair bir kitap okudum. ABD'de bir uzman uzun araştırmalar sonucu yayınlamış. Bence haklı, kimi anneler kimi çocuklarını sevemiyor. Sevmeli mi ? Sevgi emek mi gerçekten ? Emekse neden sevilemiyor kimi çocuklar ?

Anneler gerçekten sapını süpürge etmeli mi, oysa benim hiç süpürge edecek uzunlukta saçım olmamış, şimdi benim anneliğimde eksik mi var ? Ben onlarla sokakta çocuk olmuşum, büyü anne demişler, birlikte dans etmişim, yoksa onlar mı bana süpürge etmiş saçını, çok uzun ya onların saçları!!

Yıllarca görüşmeyip yılda bir defa hediye alarak hatta en pahalısından, en görkemlisinden, kurtarır mıyız vicdanları?  Sevgi kaç para eder? En pahalı hediyeyi alınca en çok seven biz mi oluruz?

Ama ben anneme sadece yemek yapacağım. Yetmez mi? Kötü evlatmıyım Ben? Bir de gözlerine bakacağım ve diyeceğim ki, " Beni yeterince sevmedin, sevemedin, kendince haklı nedenlerin vardı, sonunda anladım ama şunu da anladım. Aslında sevmek zorunda değildin. Sevgi karşılık beklemez ama Ben Seni seviyorum. Tam da böyle olduğun için, sana pahalı hediyeler almadım, hiçbirinden ruhum geçmeyecekti, ben sana bir yemek yaptım , kaçıncı yemeğimiz olur bilemem ama bu seninle benim barış yemeğimiz olsun, içinde herşey var, yok sayılmışlar, başının okşanmaması, yalnız gidiler hastaneler, okullar, hiç duyulmayan sevgi sözcükleri, hepsini kattım, pişirdim ve şimdi burdayım, doğum günün kutlu olsun Anneciğim"

not: Son satır tamemen kurmacadır. Başta Annem olmak üzere herkesin anneler günü kutlu olsun

Rana ARIBAŞ

 

  

 
Toplam blog
: 19
: 895
Kayıt tarihi
: 10.08.11
 
 

Anneyim. Ekoloji ve Barış aktivistiyim. Haksızlığa sahteliğe dayanamıyorum...