Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '13

 
Kategori
Deneme
 

Bir Anneler Günü Yitiği

Bir Anneler Günü Yitiği
 

"Sonsuzluğa yürüyüşünün dördüncü yılında aziz hatırana saygıyla..."

Aradan sadece aylar ve yıllar değil ömürler de geçti. Bizler yani Araf'ın bu yanında kalanlar zamanın hızına yetişemez olduk. Kulaklarımıza çalınan bir yeni doğum haberi ile sevinir, taze bir ölüm haberi ile irkilir oldu bedenlerimiz. Ancak anlık veya günlük tepkimelerdi bu irkilmeler... Mutluluklara alışıp, acıları unutur olduk.

Ancak senin gidişini unutmak mümkün olmayacak anne. Her yeni yılın anneler günü yüzüme çarpacak gittiğin günü. Gayret göstersek bile yok edemeyeceğiz o hüzünü.

Hatırlar mısın bilmem? Senin o çok sevdiğin Bodrum papatyalarından almştım. Sağlığında... Gözüm gibi bakmış suyunu, güneşini eksik etmemiştim üzerinden. Ancak gene de kurumasına engel olamamış üzülmüştük birlikte... Sonrasında senin gidişin eklenmişti ardına. İşte bu yüzden -sen çok severdin diye- geçen sene diğer çiçeklerle birlikte Bodrum papatyaları da diktim seni benden ayıran o topraklara. Yaz mevsimi boyunca bakımını yaptığım bu güzelliklere kış geldi diye ara vermiştim. Bu uzun aradan sonra yapacağım ziyaret beni açıkçası tedirgin ediyor, nasıl bir görüntü ile karşılacağım sorusu beynimi kemiriyordu. Ancak korktuklarım başıma gelmedi dahası gördüklerime önce şaşırdım sonra sevindim anne. O saksısında el bebek gül bebek baktığımız ancak yaşatamadığımız Bodrum papatyaları senin bağrında olunca coşmuştu anne. Üzerinden geçen soğuk, kar ve kışa direnmiş -belki de sana tutunmuş- bahara merhaba demişti anne. Dahası o pek kök tutmayan ateş çiçekleri bile senin bereketli bağrında oldukça neşeli idiler anne. Bu bahar senin bahçene o çok sevdiğin yavru ağzı gül diktim hiç şüphem yoktur ki ona da sahip çıkacaksın anne.

Uzunca bir süre uğrayamadığım için beni bağışla anne. Benim her zaman ki hayırsızlığım işte. Kışı yolculayıp bahara uyandı ya zaman, telafi ederiz bu gecikmeleri inan.

Ben unutsam bile, her anneler günü geldiğinde...

Yokluğuna Günaydın

Gittiğinde

 
Toplam blog
: 262
: 1569
Kayıt tarihi
: 27.09.07
 
 

Anadolu'nun doğusunda sonradan ismi değiştirilen köylerden birinde zemheri zamanına denk gelen bi..